טיפולי פוריות והרופא שלך, אפשר לסמוך על הרופא?

קטגוריה: טיפולי פוריות | מאת: טלי שיאצו


טיפולי פוריות והרופא שלך, האם אפשר לסמוך רק על הרופא?

טיפולי פוריות והרופא שלך, האם אפשר לסמוך רק על הרופא? או שגם את יכולה לקחת חלק בהחלטות? להביע דעה?
האמת היא שחייבים לסמוך על הרופא גם בהפריות וגם בשימור
ועדיין אצלי בקלניקה אני שומעת סיפורים שקשה לשמוע, לא ברור אם זאת טעות אנוש או עומס במרפאה וחוסר תשומת לב ולכן אספתי לך כמה נורות אדומות שתכירי על מנת שתוכלי למנוע את המצבים האלה ותהיה מודעת למשמעות הדברים, אל תעמדי בצד, תהיה שותפה פעילה לדרך…
.

טיפולי פוריות, אפשר לסמוך על הרופא? אפשר ורצוי, אבל יחד עם זאת תלמדי גם את קצת על הנושא ותסמכי על הלב שלך על הרחם על האינטואציה, תקשיבי לעצמך!
.

1) להתחיל טיפול הורמונלי בוסת ללא בדיקות דם – עוד לא התחלתי וכבר בדיקות דם? למה זה חשוב כל כך?
רוב רופאי הפוריות שולחים את המטופלת שלהם לבדיקות אולטרסאונד ודם ביום 2-3 לווסת, נקודת ההתחלה של ההורמונים משקפת את המצב ההורמונלי ולמעשה משפיעה על כל תכנון והחלטה שתתקבל ע"י הרופא, זה כלי העבודה שלו לפרוטוקול, בלי זה, זה להתחיל טיפול על עיוור, אפס נתונים על מצב האיזון ההורמונלי יכול להוביל בסופו של דבר לפרוטוקול שנועד לכישלון.

2) להתחיל טיפול הורמונלי בוסת כאשר ההורמונים אינם מאוזנים – וזה בהמשך לסעיף הקודם, אם ההורמונים לא מאוזנים, התוצאות יהיו בהתאם, מה זה איזון הורמונלי? על זה אפשר לקרוא קצת כאן.

3) להתחיל טיפול הורמונלי בוסת בלי תוכנית הכנה מראש לצופף זקיקים (כי אצל 50% מהנשים הזקיקים לא יגדלו בצורה שווה בלי טיפול מקדים) – מה המשמעות של הכנה מראש, למה חשוב לצופף זקיקים? מתי מתכננים את זה, מתי זה בא לידי ביטוי בפרוטוקול?
זקיק גודל בין מ"מ אחד או 2 ליום ולכן אם תתחילי את הפרוטוקול הזרקה שלך ביום 2-3 לווסת בלי לעשות הכנה, רוב הסיכויים שהתוצאה שלך תהיה פער גדול בין הזקיק המוביל לזקיקים שגייסת אחרי, לא חבל? עד שאת מצליחה לגייס זקיקים הם לא מצליחים להגיע לגודל אופטימלי?
הדרך הנכונה לעשות את זה היא בהכנה מוקדמת, כל אחת מתי שהיא צריכה יש כאלה ביום הראשון לווסת יש כאלה שבוע לפני וכו', זה למה נדרשת התאמה אישית לכל מטופלת. עוד על מעקב זקיקים אפשר לקרוא כאן.

4) ללכת לשאיבה ביציות כשהבדיקות דם מראות שכבר התחיל תהליך ביוצי (סיכוי נמוך לשאיבה של ביציות שניתן להפרות) עדיף לשקול ביטול של הסבב. לצערי אני שומעת לא מעט על פספוסי ביוץ זה תמיד כואב, מעצבן, מאכזב בטיפולי הפריות אבל בשימור זה גם עולה הרבה מאוד כסף!! ולכן אתחיל מזה שתלמדי לזהות שהביוץ מתקרב ותהיה עם היד על הדופק, איך עושים את זה? כנסי לכאן הכתבה הזאת תעזור לך.
ואם לא בטוחים לגבי הביוץ, אפשר לבקש מהרופא לפני השאיבה לעשות בדיקת אולטרסאונד סמוך לשאיבה ולהחליט יחד מה נכון לעשות.

5) לא לבדוק את רמות הפרוגסטרון לפני ואחרי החזרה (ב30% מהנשים תמיכה עם פרוגסטרון נרתיקי אינו מספיק ויש צורך בתמיכה בזריקות).
בלי פרוגרסטרון לא מתאפשר הריון ולכן התמיכה היא קריטית, רופא יסודי ידאג לשלוח אותך לבדיקות דם של פרוגרסטרון על מנת לוודא שהתמיכה שהוא נתן באמת נספגת בגוף, בדרכ מספר ימים אחרי ההחזרה, כי כאן עוד אפשר להשפיע, אם תגלי שחסר פרוגרסטרון ביום הבטא זה כנראה יהיה מאוחר מידי.
עוד על הפרוגרסטרון אפשר לקרוא כאן.

רזרבה שחלתית נמוכה – מה זה?
.

6) לתת מינון של הורמונים 450 יחידות או יותר במצב שאם /בלי הורמונים התוצאה היא 1-2 ביציות.
מחקרים מראים יתרון להריון ולידה במתן מינונים נמוכים של הורמונים ברזרבה נמוכה, אז אם בכל זאת הרופא החליט לתת לך 450 וגייסת זקיק או 2 תשקלי לבקש מינון נמוך יותר בסבב הבא שלך, נכון שכלי העבודה של הרופא הוא מינון של הורמונים בניסיון להגדיל את הסטטיסטיקה, יותר הורמונים יותר זקיקים סיכויים גדולים יותר, אבל אם הגוף לא מגיב ולא מייצר יותר ביציות עם מינונם גבוהים, תנסי דרך אחרת, מותאמת אישית, תעבדי על איכות, הכנה נכונה של הגוף עם תוספים, תזונה אורח חיים נכון רפואה משלימה ותכנון קפדני לאיזון הורמונלי כהכנה לפרוטוקול כנראה יצליחו להוציא מהגוף שלך את המייטב, יש מצב שתראי שיפור גם בכמות וגם באיכות.

7) לוותר על בדיקת בטא לאחר החזרה כי התחיל דימום – אין דבר מלחיץ יותר, מעצבן יותר וגורם לסטרס מלחכות לבדיקת בטא או לסימנים האם אני בהריון או לא ויש לא מעט מצבים שלמרות שיש הריון מתקיים דימום אבל את חושבת שקבלת ווסת, ולכן לא משנה כמה את לחוצה להתחיל סבב ואפילו הצלחת לשכנע את הרופא שזה דימום מסיבי ובאמת שאין מצב להריון ושאת בטוחה ב100% שככה נראה הווסת שלך, אל תסכימי להתחיל סבב הזרקות חדש אם היתה החזרה בסבב הקודם בלי בדיקת דם שתאשש אם את בהריון ואם לא!! ובכלל לרוב סבב שאיבה אחד אחרי השני ברצף בדרך כלל פחות מוצלח.

8) אחרי סבב שאיבה אחד של שימור פוריות, בו הצלחת לגייס כמות יפה של זקיקים אבל הרוב לא נכנס להקפאה ואת מבינה שהרופא שלך נשאר עם אותה תוכנית עבודה ועם אותו פרוטוקול. סביר להניח שתקבלי גם בסבב השני את אותה תוצאה. בעוד שאפשר להתנהל אחרת, לחשב מסלול מחדש, לנסות להשפיע על איכות הביציות, זה אפשרי אם תקבלי מהרופא שלך תוכנית של תוספים, תזונה והנחייה לגבי רפואה משלימה, כשאת עושה ביטוח של הקפאת ביציות או הקפאת עוברים, או גם וגם את חייבת את הרופא הכי מדוייק בשבילך!

9) לפני הכל, תנסי להבין האם באמת הרופא המטפל אסף את כל המידע לגביך, האם עשית 2 מתוך 3 בדיקות לדעת מה הרזרבה השחלתית שלך, זה מדד, כלי עבודה שאמור לעזור לרופא לדייק את הטיפול עבורך. שלושת הבדיקות נמצאות בכתבה הזאת כאן, אני הייתי מתאמצת לעשות את כולן.

10) בנימה אישית – תסמכי על האינטואציה שלך!!!
אם משהו לא מרגיש לך נכון, אם יש פער בין הפוטנצאיל שלך לבין התוצאות שהשגת את כנראה צריכה להחליף רופא, נקודת מבט חדשה וכנראה יסודית יותר, יכולה לעשות את השינוי ולהוציא מהגוף שלך יותר.

מה שנכתב כאן נכתב בדם והרבה דמעות בקלניקה, אי אפשר לתאר במילים מטופלת שמבינה שהיא פספסה ביוץ, או מטופלת שהולכת לעבור הזרעה/שאיבה עם זקיקים בגודל 18,12,10 (למען השם למה לא דאגו לצופף אותם?) או מטופלת שהתחילה להזריק הורמונים בלי בדיקות דם והיא מבינה מאוחר מידי שהדימום שהיה לה לא היה ווסת וכרגע הזקיקים רצים וגדלים, אבל תכייף הרירית תנשור לה ולא יהיה כאן סנכרון של הגוף והיא מבינה שעוד סבב של הזרקה הלך לפח.
.

.
עוד בספורטלי
>> איך שפרתי איכות של עוברים והכפלתי את אחוזי ההפריות
>>  כיצד לזהות ביוץ בעזרת ערכי ההורמון פרוגסטרון
>> עיסוי וחימום הרחם בטיפולי פוריות ושימור
>> רזרבה שחלתית נמוכה – מה זה? והאם יש טיפול?


בהצלחה!!!

.

טלי - מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור

טלי – מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור | צילום: צביקה ג.
.

טלי היא טריאתלטית, צלמת ספורט ומטפלת שיאצו בכירה כבר מעל 20 שנה, תומכת ומלווה מטופלות פוריות ושימור.
מוזמנות לפנות בעמוד  בפייסבוק
יש גם קבוצה שמיועדת רק לשימור פוריות  בפייסבוק
וקבוצת של מטופלות IVF לחצי כאן
אם אתן רוצות למקסם את הטיפול שלכן מול הרופא, אם אתן רוצות להכיר את הגוף שלכן טוב יותר על מנת לשפר את תוצאות הטיפול, יחד נעבור על המדדים, דוחות מעבדה, פרוטוקולים, בדיקות הדם, תזונה ותוספים, אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון – 0522959733
הקלניקה נמצאת בתל אביב, עם שפע חניה באפור ללא תשלום.
אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון!

 






כתבות נוספות

לכל המאמרים