תופעות לוואי בטיפולי פוריות | הפריה חוץ גופית – I.V.F

קטגוריה: טיפולי פוריות | מאת: טלי שיאצו


תופעות לוואי בטיפולי פוריות בכלל והבפריה חוץ גופית בפרט מדברות בעיקר על תופעות רפואיות, רוב הנושאים שמצאתי ברשת היו על "גירוי יתר שחלתי", "הפלות", "הריון מרובה עוברים", והאם קיים קשר בין גידולים לטיפולים? או לפחות אלה הם עיקר הנושאים באתרים של בתי החולים והרופאים.

נראה כאילו כל התופעות שהם לא מצב רפואי פתלוגי פחות על השולחן ולא תשמעי עליהם בפגישת הכרות שלך עם הרופא ולכן החלטתי לכתוב על זה!
אז קודם כל רצוי שתדעי אחוז תופעות הלוואי נע בין אפס למאה וזה אומר שיש נשים שלא מרגישות כלום, לא מרגישות דבר, לא פיזי, לא נפשי ולא רגשי, ויש נשים שמרגישות חלק מהתופעות ויש נשים שמרגישות הכל ושהגוף שלהן מגיב לכל שינוי.

 

תופעות לוואי בטיפולי פוריות | אז מה הם תופעות הלוואי שאת עלולה לפגוש?

יש מכל טוב: עצבים, חוסר סבלנות, מצבי רוח, צרבות, בחילות, גלי חום, ירידה בזיכרון, נדודי שינה, עייפות כרונית, נפיחות בפנים בחזה ובכל הגוף, נפיחות גדולה בבטן, כאבי שיניים, חניכיים מנופחות, דכאון, חוסר חיות, , נשירת שיער, חוסר תאבון, ואולי הדבר הכי משמעותי כי בניגוד לכל מה שכתבתי עד עכשיו כי אלה הן תופעות חולפות הדבר הכי משמעותי שלא מדברים עליו הוא השמנה! ולא זה לא בגלל שאת אוכלת יותר מעצבים (סיבה מוצדקת אגב) אלה בגלל שכנראה קבלת מינון גבוה של הורמונים וכעת הגוף מתמודד עם יותר מידי נוזלים בבת אחת בלי יכולת להכיל את זה, לא מדובר על קילו או 2, אלה על מספרים גדולים הרבה יותר בכל סבב 5-10 וככה את יכולה למצוא את עצמך לא רק מתמודדת עם טיפולי פוריות שגם ככה קשים, אלה גם קבלת במתנה 10 קילו עודפים (במקרה הטוב, שמעתי גם על 20) שאת צריכה להתמודד אתם ועם העובדה שאיבדת את הזהות שלך כי אף בגד לא עולה עליך יותר ואת לא מזהה את עצמך במראה!

לא ברור לי העניין הזה שלא מדברים עליו עם הרופא המטפל יחד עם קבלת הפרוטוקול, שהרי ידוע שהשמנה יכולה גם לחבל בתהליך של כניסה להריון, מעבר להשפעה המנטלית של זה, איך רופא שכותב בפרוטוקול במינונים של 300 או 450 לא מסביר לך כמה השלכות יש לזה על המשקל!! מה גם שהרבה יותר נכון (והרבה יותר קל) למנוע את האגרית נוזלים הזאת שגורמת להשמנה בזמן אמת, בזמן ההזרקה, מאשר לרדת אחרי שכבר עלית!
שמעתי וקראתי כל כך הרבה רופאים שאומרים שהורמונים לא גורמים להשמנה, נכון שזאת לא השמנה רגילה, זה לא בגלל שישבת לאכול פרה שלמה או נכנסת לחנות של גבינות שמנות ולא יצאת משם עד שחסלת הכל, לא זה לא כזה!!

תופעות לוואי בטיפולי פוריות

אגב מוצרי חלב פרה להוריד מהתפריט!!
.

תופעות לוואי בטיפולי פוריות | עליה במשקל

.
אבל למרות שזאת לא עליה במשקל רגילה מאוכל, את עלולה להתחיל לראות בצקות ברגליים, תחושה של כבדות ועייפות שלא הכרת, אפילו בבדיקות הדם פתאום הנתרן (Sodium) יהיה נמוך כי נוספו נוזלים בגוף ומאזן המלחים השתנה, שלא נדבר על הסרת טבעות מאצבעות הידיים ועליה במידה של הנעליים, מגפיים שהרוכסן בהם לא נסגר ואת לא מבינה איך שריר התאומים שלך גדל ואת בכלל לא עשית כושר לאחרונה, ואם את שוחה פתאום תאבדי שיווי משקל במים, ורטיגו כזה ועוד כל מיני תופעות שונות ומשונות, כי את לא באמת מעמיסה אוכל אל תוך הגוף אבל את בהחלט מכניסה הרבה מאוד לחות ונוזלים.

.

.צילום: שי זלוף

נקודות מבט שונות | הגישה של הרפואה המערבית והרפואה הסינית

גם ככה הגוף הוא 60% מים בממוצע, לפי הרפואה המערבית האיבר שאחראי בגוף על משק המים הוא הכליות, הכליות מסננות את הדם ויוצרות את השתן, הן מסלקות את עודפי הנוזלים מהגוף על מנת לשמור על מאזן נוזלים תקין, תפקיד נוסף של הכליות הוא איזון לחץ הדם, עודף מים בגוף מוביל לעלייה בלחץ הדם (והנה נכנסנו לקטגורית של מחלות רקע).

ולפי הרפואה הסינית איבר הכליות קשור ישירות לאלמנט המים, בכליות מאוכסן הג'ינג שזה תמצית החיים שלנו, עודף לחות ונוזלים מחלשים את הכליות וזה ממש לא הזמן להתיש אותו ולספק לו יותר עבודה, אלה צריך לחזק את הכליות בטיפולי פוריות, הכליות מזינות את העובר לפני ואחרי הלידה ובכך אחראית על גדילה והתפתחות.
וכן איבר הטחול השייך לאלמנט האדמה, אלמנט האדמה מסמל את המחזוריות בטבע ויכולת השינוי. רחם ממנו ניזונים, "אמא אדמה" מרכז של תמיכה ויציבות, פוריות. לאדמה יש נטייה לצבור לחות  וכשהטחול חלש הוא לא יכול לבצע הנעה והתמרה של נוזלים, לכן כשנכנסת כמות גדולה של נוזלים דרך ההורמונים יש לחזק את הטחול שיצליח לעשות את התפקיד שלו.

ברפואה המערבית נראה כאילו כל זה חסר חשיבות והרופא המטפל שלך לא יפנה לזה זמן ולא ידבר אתך על זה ולכן אם לא תקראי על זה בזמן כנראה שזה יהיה קצת מאוחר מידי, כי בזמן אמת של הזרקת ההורמונים זה הזמן הכי חשוב לפעול בו ולהניע את הגוף על מנת לצמצם נזקים. נכון אפשר לרדת גם אחרי שעלית אבל זה כבר קשה יותר עכשיו.
.

אז מה יש לרפואה הסינית להציע?

הרפואה הסינית מתרגמת את ההורמונים כהחדרה של קור ולחות למערכת, מה שגורם לבצקות ותקיעות ולכן עיקר הטיפול יהיה חיזוק, חימום והנעה.
על פי הרפואה הסינית עודף נוזלים במערכת הגניקולוגית ישפיעו על רירית הרחם, מה שיכול להפריע בעיקר על השתרשות העובר, ובאופן כללי יגרמו לעייפות וכבדות של כל הגוף.
הטיפול יהיה משולב, חיזוק הכליות ע"י מוקסה, חיזוק הטחול ע"י תזונה ושתייה (מה לא לאכול ומה כן) ומוקסה, טיפול בנקודות דיקור רלוונטיות על גבי המרידיאנים לפיזור ליחה ולחות, חימום המערכת הגניקולוגית הנעה ועיסוי רחם, האזור שבו מזריקים את ההורמונים מתעבה הכי הרבה וכמובן מומלץ לשלב פעילות גופנית לטובת סירקולציה לכל הגוף (מה שעוזר גם לכבד לסנן רעלים).

ובנימה אישית, תהיה מעורבת בהחלטת כמויות ההורמונים שאת מקבלת יחד עם הרופא שלך, תחקרי, תלמדי ותעזרי לגוף שלך להיות מוכן יותר בדרך טבעית ותנסי להימנע כמה שאפשר מהזרקת כמויות גדולות של הורמונים, במינונים הנמוכים הנזק לגוף הוא קטן יותר ולפעמים אף לא מורגש.
ואם יש לך חברה בתחילת הדרך תשלחי לה את הכתבה, יחד נעלה את רמת המודעות לנושא ואולי אף נצליח לצמצם תופעות לוואי!

עוד בספורטלי
>> איך שפרתי איכות של עוברים והכפלתי את אחוזי ההפריות
>>  כיצד לזהות ביוץ בעזרת ערכי ההורמון פרוגסטרון
>> עיסוי וחימום הרחם בטיפולי פוריות ושימור

.

טלי - מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור

טלי – מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור | צילום: צביקה ג.
.

טלי היא טריאתלטית, צלמת ספורט ומטפלת שיאצו בכירה כבר מעל 20 שנה, תומכת ומלווה מטופלות פוריות ושימור.
מוזמנות לפנות בעמוד  בפייסבוק
יש גם קבוצה שמיועדת רק לשימור פוריות  בפייסבוק

וקבוצת של מטופלות IVF לחצי כאן
אם אתן רוצות למקסם את הטיפול שלכן מול הרופא, אם אתן רוצות להכיר את הגוף שלכן טוב יותר על מנת לשפר את תוצאות הטיפול, יחד נעבור על המדדים, דוחות מעבדה, פרוטוקולים, בדיקות הדם, תזונה ותוספים, אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון – 0522959733
הקלניקה נמצאת בתל אביב, עם שפע חניה באפור ללא תשלום.
אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון!

 


https://did.li/BITfT
https://did.li/HrINf
https://did.li/5lZYH
https://did.li/DITfT






כתבות נוספות

לכל המאמרים