רירית הרחם דקה | איך לעבות את רירית הרחם?

קטגוריה: טיפולי פוריות | מאת: טלי שיאצו


רירית הרחם דקה | איך לעבות את רירית הרחם?

רירית הרחם שלך דקה? לכי תכיני את הסלט ואז תחזרי לקרוא, המצרכים:
סלק (עשיר ניטראטים וגורמים להרפיית שרירים הנמצאים בדפנות כלי דם, מפחית לחץ דם, משפר תפקוד כלי דם, נוגד דלקת, משפר ביצועיים ספורטיביים ומזרים דם לשרירים).
רימונים (סמל לפריון, עשיר באסטרוגן, נוגד חימצון חזק, עשיר באשלגן, נתרן, זרחן, סידן, וכן יעיל במצבי אנמיה)
עגבניות שרי (עשירה בחומצה פולית וויטמין סי, מגנזיום ואשלגן)
גמבה (עשיר בויטמין סי חומצה פולית, ואשלגן)
בצל סגול (עשיר בקרצינין, נלחם בתאים סרטניים, מפחית לחץ דם, מכיל נוגד חמצון)
גזר (עשיר בויטמין A)
חמוציות (עוזרות למנוע דלקות בדרכי השתן, עשירות בנוגד חמצון)
ואפשר להוסיף כמובן זרי צ'יה\דלעת\חמניות\אגוזים ועוד…. (על אגוזים וזרעים הרחבתי כאן)
כוסברה (עשיר במינרלים ברזל, סידן זרחן ומגנזיום, עשיר בויטמין k – ויטמין הכרחי לעיבוד חלבונים שקשורים בתהליכי קרישת דם בבנייה ושלמות כלי דם ועצמות ומנקה רעלים מהגוף).
לפי הטעם להוסיף לימון שמן זית ומלח מעושר ביוד
.
רירית הרחם דקה | איך לעבות את רירית הרחם ע"י תזונה ותנועה

רירית הרחם | למה היא חשובה כל כך?.

רירית הרחם (בשמה המקצועי היא נקראת אנדומטריום) זה המצע עליו מתחיל העובר להתחבר לאמא ונוצרים כלי דם בדופן הרחם, תהליך שנקרא השתרשות, למעשה כשאין השרשה רירית הרחם מתפרקת ונפלטת בווסת, כשההשתרשות מתקיימת ההריון מתחיל, הרירית לא נושרת ולכן הדימום הווסתי חדל.

רירית הרחם דקה | מה עובי הרירית האידאלי?

כל אישה שעוברת טיפולים חלק מהסבב השגרתי זה בדיקות דם ובדיקת אולטרסאונד שמודדת את גודל הזקיקים ואת עובי רירית הרחם, הנמדד במ"מ, על מנת שהעובר יוכל להשתרש מומלץ להגיע לעובי רירית הרחם סביב 7 מ"מ, אם כי כאשר רירית הרחם גדולה מ – 9 מ"מ סיכוי ההשתרשות עולים משמעותית. במחזור סדיר של 28 יום זמן השתרשות העובר נע בין 19-23 יום ומי שהחזירה עובר יום 3 ההשתרשות תתאפשר כבר ביום החמישי להחזרה.

איך צומחת הרירית ומה יכול לפגוע ברירית הרחם?

רירית הרחם במעגל החיים, כמו הרבה אלמנטים אחרים בטבע גם כאן רירית הרחם היא רקמה חיה ומתרחשת בה מחזוריות של בניה, שגשוג, פירוק והתרוקנות ושוב התחדשות של בניה וכו', למעשה רירית הרחם מתחילה להתחדש כל חודש מחדש כבר בזמן הווסת, הווסת היא הפרשה של רירית הרחם שנוצרה מהחודש הקודם, בשלב הזה בבדיקות המעקב כבר אפשר לראות את ניצני הזקיקים החדשים, הזקיק משמש בית לביצית ומזין אותה, כל זה מתרחש בתוך השחלה ובזמן הזה מופרש הורמון האסטרוגן שהוא הבסיס לצמיחת רירית הרחם עד ליום הביוץ, לאחר הביוץ הגופיף הצהוב מפריש את הורמון הפרוגרסטרון והפרוגרסטרון ממשיך את בניית הקשרים בין המערכת של האמא לעובר. מי שלא מחזירה לה עוברים על בסיס טבעי מקבלת מרשם לפרוגרסטרון בכדורים או בנרות להשלמת החוסרים של הפרוגרסטרון שנוצרו כתוצאה מהשאיבה, בשאיבה גם הגופיף הצהוב יוצא יחד עם הזקיק והביצית ולכן נדרשת תמיכה חיצונית.
כשבועיים לאחר הביוץ, מפסיקה השחלה בהדרגה להפריש את הורמון הפרוגסטרון, אם לא התחיל תהליך של הריון יתחיל סבב חדש של מחזוריות ובמצב תקין נצפה לדימום המכונה ווסת.
.
גורם משמעותי וחשוב בכל התחדשות הרירית ובכלל מערכת ההזנה בגוף הוא אלמנט של זרימת הדם, ככל שזרימת הדם לרחם תהיה טובה יותר כך רירית הרחם תהיה עם פוטנציאל לשכבת רירית עבה יותר. רירית רחם דקה מידי מושפעת באופן ישיר מאיכות המחזור ורמות נמוכות של הורמון האסטרוגן, זה בה בא לידי ביטוי בווסת קצרה או אצל נשים נשים שסובלות מאמנוריה, גם נזקים כירוגיים כמו גרידה, ניתוחים קיסרים וכו' יכולים לייצר צלקות ולפגוע ביכולת ההשתרשות של העובר כמו כן לקיחת הורמונים למיניהם כגון חשיפה ממושכת לגלולות משפיעים לאורך זמן לרעה על עובי הרירית כמו כן גם ליחה יכולה להפריע, ליחה כתוצאה מההורמונים או מתזונה לא נכונה (בעיקר מוצרי חלב פרה).
.

ככל ישנם שני עקרונות חשובים שכדאי לזכור בתהליך רפוי הגוף:
1. איכות של דם
2. זרימת דם
בשביל שינוי מהותי אנחנו חייבים את שניהם!
.

רירית הרחם דקה | הדרך לעבות ע"י תזונה ותנועה

כמו שאגוזים וזרעים מהטבע מחזקים לנו את הזרעים בגוף, כך האדומים בטבע מחזקים לנו את הדם על פי הרפואה הסינית, ולכן תזונה כוללת של תפריט אדום כדוג' הסלט בתחילת הכתבה אלה הם המרכיבים שמומלץ להכניס לגוף באופן יום יומי כל עוד אנחנו בדרך להריון וגם בזמן ההריון!! ולכן גם חשוב לעשות השלמה של חוסרים של ברזל, חומצה פולית, וויטמין B12 ע"י תוספים וכמובן חלבון איכותי.
ברפואה הסינית לצבע האוכל יש משמעות רבה ואני אימצתי את זה בחום, הנה כמה דוגמאות לאוכל אדום: סלק, רימונים, כרוב סגול, בצל סגול, גמבה, עגבניות, דובדבנים, ענבים אדומים, תותים, פתל, בשר אדום, כבד, טונה, כבש.
ברמה האנרגטית אני ממליצה לאכול דלעת ודלורית, הן נראות כמו רחם "הרחם של הטבע" וכן ירקות שורש רבים, בדגש על שום בצל וגי'נג'ר שמחזקים את אלמנט האדמה שלנו ומנעים דם.
את האוכל והשתייה מומלץ לאכול ולשתות בטמפ' החדר גם בקיץ, קור מכווץ ומפריע לזרימת הדם.

ואם כבר אנחנו מדברים על זרימת דם חשוב שנייה לשנות את החשיבה לגבי העולם הספורטיבי כרגע, זרימת הדם או אימון האירובי בשלב הזה לא באה במטרה לעשות טריאתלון, (אגב אם זה החלום שלך אעזור לך להגשים אותו השתתפתי בכ-10 תחרויות טריאתלון, אבל כרגע תתרכזי במשימה החשובה של חייך) או במטרה לחטב, או לרדת במשקל, אם זה יקרה יופי, קיבלת בונוס אבל מטרת העל כרגע היא להזיז את הדם בגוף לזכור שכל מה שקורה בתחילת ההריון הוא כל כך קטן והוא חייב להיות מוזן ע"י הדם משם מגיעה ההזנה והחמצן ולכן ההכנה להריון חייבת לכלול גם זרימת דם תקינה לכל תא ותא בגוף ובעזרת הדם להזין את המערכת מבעוד מועד, קל מאוד לדמיין אדמה ללא מים בשביל להבין שבלי נוזל לא יצמח באדמה דבר ולכן זרימת דם חשובה כרגע לא פחות מההזנה ולמעשה רק כשיש גם הזנה וגם זרימה תהיה משמעות והכלה.

רירית הרחם דקה | איך להזרים דם?

אז איך מזרימים דם בצורה מתונה ויעילה, כל אימון אירובי יעשה את העבודה, הליכה, אופניים, עליה של מדרגות, (אני פחות ממליצה על ריצה בשלב הזה) תשתדלי להישאר בדופק 120 אין צורך לעבור את זה, ואם תצליחי להתאמן 5 פעמים בשבוע כל פעם בין 30-40 דקות תדעי ששדרגת את הגוף שלך ולאורך זמן יכולה להיות לזה השפעה לטובה גם במדד ה- FSH איזון הורמונלי, איזון בלוטת התריס וחילוף החומרים, אבל עכשיו זה חשוב לנו בעיקר בשביל הרחם ולכן כל פעילות אירובית עם הרגליים שמניעה את האגן תשרת את המטרה.

רירית הרחם דקה | איך להזרים דם?צילום: טלי שיאצו
.

רירית הרחם דקה | עיסוי רחם ומוקסה לחימום

דרך נוספת להזרים דם היא לעסות את הבטן ולחמם אותה, ברפואה הסינית משתמשים במוקסה לחימום, אני ממליצה לכל אישה לעבור פעם אחת עיסוי רחם בצורה מקצועית יחד עם שיטת החימום שמתבצעת ע"י המוקסה, המוקסה מחממת גם את הכליות וגם את הרחם ולמעשה אני קוראת לזה "להדליק את התנור" להכין את האדמה לנביטה, לא סתם אחוזי ההריונות עולים בקיץ, החום מאוד חשוב בכל תהליך ההבשלה!!!
.

>>> עוד בספורטלי
>> איך שפרתי איכות של עוברים והכפלתי את אחוזי ההפריות
>> האם מותר להתאמן בהריון?
>> 
טיפולי פוריות | הפריות, עוברים והקפאת ביציות, טיפים ותובנות


.

לסיכום: יש לא מעט דברים שאת יכולה לעשות לטובת הגוף שלך אם רק תחליטי שזה מספיק חשוב, אני יודעת שלפעמים זה קשה לחשוב כל הזמן שהגוף זקוק למספיק שעות שינה, מה לאכול, מה לשתות, להגיע בערב הביתה והדבר האחרון שאת רוצה זה לזוז, אבל אין ברירה, צריך לעזור לטבע להשתפר לטובת המטרה, אם את בעניין של עיסוי רחם וחימום הגוף לפי הרפואה הסינית את מוזמנת להרים טלפון – 0522959733

טלי היא טריאתלטית, צלמת ספורט ומטפלת שיאצו בכירה כבר מעל 20 שנה תומכת במטופלות פוריות שימור ומתמחה בעבודה עם ספורטאים.
מוזמנות לפנות בפרופיל  בפייסבוק או להצטרף לקבוצה בפייסבוק


מקורות:
https://bit.ly/2lLG5t4
https://bit.ly/2krA2tK
https://bit.ly/2lF6mJR
https://bit.ly/2m9aLF2
https://bit.ly/2lFPKSc
https://bit.ly/2kds1Zc

. . .






כתבות נוספות

לכל המאמרים