מוקסה – חימום, חיזוק, סינון והזרמת דם בטיפולי פוריות ושימור

קטגוריה: טיפולי פוריות | מאת: טלי שיאצו


מוקסה – חימום, חיזוק, סינון והזרמת דם בטיפולי פוריות

מוקסה, מה זה?
מוקסה זה כלי ברפואה הסינית העתיקה שעשוי מצמח הלענה, צמח המשמש לבעירה, הוא מגיע במספר צורות ואפשר לטפל איתו בכמה דרכים, בצורה נקודתית באזור קטן, או בשטח גדול ורחב, טיפול במוקסה יכול להיות חלק מטיפול כולל הכולל שיטות נוספות, או טיפול בפני עצמו, למעשה כשהצמח נשרף הוא חודר לגוף ומחזקת אותו (אפקט יאנגי) מניע ומזרים ולכן הטיפול יעיל במצבי חולשה, עייפות, קור, חסר ועוד..
צמח הלענה ידוע כצמח מחזק מניע ומזרים דם וצ'י, מומלץ לשלב את החימום מהמוקסה במטופלות פוריות על מנת לחזק את הרחם ולהניע זרימה טובה של דם וכן לחזק את הכליות שלפי הרפואה הסינית אחראיות בן השאר על פוריות האישה ופוריות הגבר, לניסיונות הפרייה מרובים, ולהפלות חוזרות.
.

מוקסה

סוגים שונים של מוקסה | צילום: טלי שיאצו
.

מוקסה וטיפולי פוריות, אז איך המוקסה יכולה לעזור בטיפולי פוריות?

כל מי שנמצאת בעולם טיפולי הפוריות כבר שמעה את המושג "זרימת דם" והחשיבות של זה, אני קוראת לזה "להדליק את התנור" המוקסה למעשה מעניקה מכת חום שמעוררת את כל מערכת הרבייה, חום שמחלחל לאט אך עמוק מתחת לעור ונשאר שם בניגוד לחימום של כרית חימום או מים חמים, החום נשאר לאורך זמן, מרחיב את כלי הדם, מניע ומזרים דם לשחלות ולרירית הרחם, היאנג שנכנס לגוף, החום שמחלחל מחזק את כל המערכת הגניקולוגית ומזין אותה, הזרימה הרבה של הדם עוזרת לגוף לסנן רעלים ולנקות פסולות ואיפה שמגיע כמות גדולה יותר של דם טרי יש גם כמיות גדולות יותר של חמצן, של אנרגיה ומערכת הזנה טובה יותר לכל התאים במקום כל כך קריטי ונקודתי לפוריות.
.
זרימת דם טובה לרחם עוזרת לה להיות עבה יותר ומזינה אותה טוב יותר בדם וחמצן.
.

אז איך מתבצע טיפול מוקסה?

הדבר הכי חשוב לדעת בטיפול במוקסה זה שהטיפול הוא בהתאמה אישית למטופלת, מיקום החימום, משך זמן החימום, הוא תמיד בדיאלוג עם המטופלת ובהתאמה לזמן בסבב הטיפולים.
הטיפול נעים ומרגיע, לא כואב, ואם עושים אותו עם מוקסה סטיק לרוב יהיה בחדר ריח שמזכיר גראס, אז מומלץ להגיע עם בגדים שלא אכפת לכם שהם יחזרו הביתה עם ריח חזק של עשן.
.

מה מרגישים אחרי הטיפול?

מומלץ לשתות הרבה מים לאחר הטיפול, זה משפיע באופן ישיר על זרימת הדם, המוקסה מעוררת ומחזקת ואת זה מרגישים מיד, יש מצב שבאותו יום תשארו עירניים עד מאוחר ולא תרגישו עייפות..
.מוקסהמטופלת בטיפול מוקסה לפני שאיבה | צילום – טלי שיאצו
….

מתי מומלץ לעשות מוקסה וכמה פעמים?

את הגוף מומלץ להכין לפני תחילת הווסת וטיפול אחרון יהיה מספר ימים לפני השאיבה, כל טיפול עומד בפני עצמו איך יש גם חשיבות גדולה לרצף של טיפולים, לכן גם אם את בהפסקה מטיפולים מומלץ מאוד להמשיך עם המוקסה. כמו כן ברוב הטיפולים יתלווה לזה גם עיסוי רחם כטיפול משלים.

 

אז איך נראה סבב של טיפולים במצב של חסר דם?
באופן יחסי זאת דוגמה קיצונית כי זה אחרי הפלה, אבל מבהיר בצורה מובהקת את חשיבות העניין.

על פי הרפואה הסינית הפלה מייצרת מצב של חסר דם, אמיתי ואנרגטי וגם ברפואה המערבית רוב הרופאים ממליצים לא לעשות טיפול מיד אחרי הפלה אלה לחכות חודש או חודשיים לסבב חדש מאוזן יותר מבחינה הורמונלית (אם כי יש בנות שמספרות שמיד חזרו ונקלטו).
מה המשמעות של חסר דם? מאוד קל להסביר את זה אם תדמיינו שלקחתם זרע משובח של פרי, הכנסתם אותו לאדמה אבל לא השקתם במים, רוב הסיכויים שהזרע הזה בסופו של דבר לא יצמח לשום דבר.

1. טיפול הפריה מיד לאחר הפלה | מצב של חסר דם (מינון הורמונלי של 150)
.
.

לאור התוצאה נעשו מספר פעולות על מנת לעזור לגוף להתאושש שילוב של מספר דרכים להזרמת דם וזאת התוצאה בחודש אחרי, למעשה ווסת שנייה מההפלה .

2. טיפול הפריה חודשיים מהפלה עם מספר שיטות להזרמת דם כולל מוקסה (מינון הורמונלי 225)
.

אני מקווה שדוחות המעבדה מצליחות להעביר את חשיבות הזרמת הדם היסודית והעמוקה בטיפולי פוריות.

 

— .טלי - מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור

טלי – מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור | צילום: צביקה ג.
.

טלי היא טריאתלטית, צלמת ספורט ומטפלת שיאצו בכירה כבר מעל 20 שנה, תומכת ומלווה מטופלות פוריות ושימור.
מוזמנות לפנות בעמוד  בפייסבוק
יש גם קבוצה שמיועדת רק לשימור פוריות  בפייסבוק

וקבוצת של מטופלות IVF לחצי כאן
אם אתן רוצות למקסם את הטיפול שלכן מול הרופא, אם אתן רוצות להכיר את הגוף שלכן טוב יותר על מנת לשפר את תוצאות הטיפול, יחד נעבור על המדדים, דוחות מעבדה, פרוטוקולים, בדיקות הדם, תזונה ותוספים, אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון – 0522959733
הקלניקה נמצאת בתל אביב, עם שפע חניה באפור ללא תשלום.
אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון!






כתבות נוספות

לכל המאמרים