שבוע המודעות לפוריות – הגעת לגיל 25 זה בשבילך!

קטגוריה: טיפולי פוריות | מאת: טלי שיאצו


שבוע המודעות לפוריות – מזל טוב הגעת לגיל 25 זה בשבילך!

שבוע המודעות לפוריות, למה בכלל צריך את זה?
לפני שנה העלתי פוסט שאומר, כל אישה חמישית שתגיע לעשות שימור פוריות, תגלה שהיא במצב רפואי בשם "רזרבה שחלתית ירודה" הרחבתי על זה בכתבה ואני רק אגיד שהתגובות לגבי הפוסט התחלקו ל-2:
1- הנשים הצעירות צעקו "צאו לי מהרחם!!"
2 – המנוסות יותר ברכו על הפוסט ואף הצטערו שהידע הזה לא הגיע אליהן כשהן היו צעירות יותר.
וזה גרם לי להבין שלמרות שכל אישה יודעת שעם הגיל הפוריות יורדת, עדיין המידע לא באמת נגיש וברור והאם אפשר להשתמש במידע הזה ולעשות איתו משהו?
ומאחר שבשנים האחרונות יותר ויותר נשים מתחת לגיל 30 מתקשות להיכנס להריון ואני פוגשת אותן אצלי בקלניקה, הרגשתי חובה לצעוק את זה בקול רם לטובת נשים אחרות (תשמרי את הזהב שיש לך בגוף לפני שיגמר).
.

אז אתחיל בדבר הכי חשוב שמצליח לבלבל נשים צעירות בשוונג של החיים (באמצע לימודים/טיולים/קריירה) מדד הפוריות שלך לא קשור לזוגיות!!
את לא צריכה להיות בקשר עם מישהו בשביל לבדוק מה מצב הפוריות שלך, את לא צריכה להיות נשואה לגבר או אישה בשביל לעשות פרופיל הורמונלי, פרופיל הורמונלי מומלץ לעשות פעם בשנה מגיל 25 רק בשביל לבדוק את המדדים שהכל בסדר, בדיוק כמו שמומלץ ללכת לרופא שיניים פעם בשנה "לתפוס" את הדברים בזמן כשעוד אפשר להציל את השן ולא כשהיא הגיע למצב טוטאלוס.

מה זה פרופיל הורמונלי?
פרופיל הורמונלי הוא למעשה סדרת בדיקות דם של רמות הורמונים בגוף שעל פי תוצאות המדדים מקבלים הצצה למדד הפוריות ולמעשה הבנה על הרזרבה השחלתית. רזרבה שחלתית הוא מונח המתאר אומדן של יכולת השחלה לספק תאי ביצית בעלי פוטנציאל להפריה, שתוצאתה היא היריון בריא ומוצלח.
מעקב שנתי יוכל לאותת לך אם חלה ירידה משמעותית שדורשת התייחסות ואולי אף לשקול שימור פוריות.
חוץ מבדיקות דם, אפשר גם לעשות בדיקת US – בדיקת זקיקים האנטראליים בשחלות – AFC (antral follicular count) שגם כאן אפשר לקבל עוד אינפורמציה על מדד הפוריות שלך (לא בדיקה כואבת וגם רופא נשים יכול לעשות אותה, חינם במסגרת הקופה).
במידה והמדדים לא מוגדרים כרזרבה נמוכה אבל זה בכיוון ניתן לעשות שימור מגיל 30-41 (עד יום הולדת 41) כאן יש מחירון ארצי של בתי חולים.
במידה והמדדים מוגדרים כרזרבה נמוכה, שימור פוריות יהיה במימון מלא של קופת חולים בכל גיל עד גיל 39, במסגרת של עד 4 סבבים או עד 20 ביציות.
כל הפרטים כאן.


ולמה צריך להתחיל לבדוק את הפרופיל כבר מגיל 25, זה לא גיל צעיר מדי?

ד"ר דורון גולדברג כותב בבלוג שלו "לפי מחקר שהייתי שותף לו לפחות 1 מ 5 מטופלות תגלה שיש לה כבר ירידה משמעותית בפוריות ולמעשה שהשימור כבר לא אפקטיבי. מטופלות אלו יצטרכו להתמודד עם ההחלטה להזדרז להביא ילד עם תרומת זרע או להזדקק לתרומת ביצית בעתיד."
ומאחר שגיל האישה הוא הגורם החושב ביותר בסיכויי ההצלחה, ישנה חשיבות להקפאת הביציות בגיל צעיר, אז נכון ששימור סוצאלי אפשרי במדינת ישראל רק בגיל 30 ולא בגיל 25 (למעט נשים עם רזרבה נמוכה), עדיין נדרשת בשלות רגשית להליך הזה וגם לא מעט כסף ולכן ברגע שבגיל צעיר עולה רמת המודעות לנושא, נראה יותר ויותר נשים סביב גיל 30 מגיעות מוכנות להליך כשהיום יש לא מעט נשים שמתחילות לחשוב על זה רק בגיל 35 ומגיעות מוכנות נפשית וכלכלית הרבה אחרי ולמעשה מפסידות את השנים הצעירות יותר של הביציות.

וזאת מטרת ההכרזה על שבוע מודעות לפוריות האישה והאפשרויות העומדות בפנייה
ואם את/ה רופא.ה נשים רגע לפני שאתם רושמים לה גלולות בגיל 25,
שלחו אותה לעשות פרופיל הורמונלי, תשמרו לה על שנות הפוריות שלה.

ותודה לאנני שנרתמה לעשות במהירות את הלוגו עם כל השגעונות שלי, 09.06 זה תאריך יום ההולדת שלי וחשבתי שקבלתי אחלה מספרים ושאפשר להשתמש בהם לטובת העניין.
.

 

יש לך חברה צעירה, תשלחי לה את הכתבה, יחד נצליח להגיע לכמה שיותר נשים והעלות את רמת המודעות לפוריות.

 

.

עוד בספורטלי
>> איך שפרתי איכות של עוברים והכפלתי את אחוזי ההפריות
>>  כיצד לזהות ביוץ בעזרת ערכי ההורמון פרוגסטרון
>> איכות זרע, אפשר לשפר? מה מומלץ לאכול?
>>
שימור פוריות – להקפיא ביציות או להקפיא עוברים?

.

טלי - מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור

טלי – מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור | צילום: צביקה ג.
.

טלי היא טריאתלטית, צלמת ספורט ומטפלת שיאצו בכירה כבר מעל 20 שנה, תומכת ומלווה מטופלות פוריות ושימור.
מוזמנות לפנות בעמוד  בפייסבוק
יש גם קבוצה שמיועדת רק לשימור פוריות  בפייסבוק

וקבוצת של מטופלות IVF לחצי כאן
אם אתן רוצות למקסם את הטיפול שלכן מול הרופא, אם אתן רוצות להכיר את הגוף שלכן טוב יותר על מנת לשפר את תוצאות הטיפול, יחד נעבור על המדדים, דוחות מעבדה, פרוטוקולים, בדיקות הדם, תזונה ותוספים, אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון – 0522959733
הקלניקה נמצאת בתל אביב, עם שפע חניה באפור ללא תשלום.
אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון!

 






כתבות נוספות

לכל המאמרים