טיפולי IVF – הפריה חוץ גופית, למה לצפות?

קטגוריה: טיפולי פוריות | מאת: טלי שיאצו


טיפולי IVF – הפריה חוץ גופית | מה כדאי לדעת לפני שמתחילים?

טיפולי IVF – הפריה חוץ גופית | לפני הכל אני אכתוב שאין אמת אחת, כל אישה זה עולם ומלאו, כל אחת מגיעה בנקודת פתיחה שונה ומגיבה אחרת, אך יחד עם זאת יש כבר לא מעט דברים משותפים שיוכלו לעזור לך להחליט החלטות ולהגיע קצת יותר מוכנה לתהליך, בין אם את בזוגיות, הורות משותפת, או עם תרומת זרע.
אגב המחשבה שעוברת לך בראש כשאת עם תרומת זרע היא שאין לך בעיות פוריות, פשוט אין לך בן זוג היא קצת לא מדוייקת כי את מכניסה את עצמך להליך במעבדה במקום בהליך טבעי וזה משנה את התמונה, מה גם שבטבעי עם בן זוג זה לא מצליח כל סבב ולכן את נכנסת להגדרה של מטופלת פוריות גם אם את לא מאותגרת פוריות, וכן רוב הנשים שפונות לבנק הזרע נמצאות אחרי גיל 35 וצפונה, גיל שממנו הפוריות רק יורדת ומאתגרת עוד יותר, בשפה המקצועית קוראים לזה רזרבה שחלתית נמוכה, כנסי לקרוא כאן מה זה.

טיפולי IVF – מה הכי חשוב לדעת?

אז מה הדבר הכי חשוב שיש לי להגיד לך? תזדרזי!! לא הרבה נשים יודעות את זה בכניסה לטיפולים אבל סבב טיפול עולה 20,000ש' והמדינה מאפשר את זה חינם עד גיל 44 כולל, כלומר ביום הולדת 45 המימון נגמר!!! ( כולל מימון הורמונים, במימון את תשלמי עלות הורמונים בערך של 10% מהמחיר המלא, כאן בטלגרם יש קבוצה למסירה אם את צריכה!) וצריך לקחת כל מיני דברים בדרך שלא מאפשרים טיפולים רצופים, אז המחשבה שיש לך 12 טיפולים בשנה היא טעות!! יש הרבה סיבות למה לדחות טיפול והזמן עובר מהר, מה זה עובר מהר? פשוט טססס…
אז קחי בחשבון שיהיו הרבה סיבות לאורך השנה שלא תוכלי לעשות הפריות ברצף… הרופא יהיה בחו"ל, הווסת נפלה על החגים, את בכנס בעבודה 3 ימים באילת, כי את צריכה הפסקה מנטלית, הרופא פספס ביוץ, חלילה גם הפלה, כאן יעברו מספר חודשים ללא טיפול, לא נעים לדבר על זה אבל אחת מארבע עוברת הפלה וזה אומר שיחלפו להם מספר חודשים ללא טיפול, גם הנפש צריכה להתאושש, כמו כן אם יצרת עוברים מוקפאים ברוב המקרים לא יהיה אישור לטיפול נוסף, קודם עליך לסיים את העוברים המוקפאים, אם כי גם כאן יש חריגים.
.

עלות טיפול IVF פרטי באסותא ראשון לנשים מעל גיל 45 – עולה 16,723 ₪
+ 6,285 עבור מיקרומניפולציה (נכון למרץ 2022)
.

 

טיפולי IVF – חוברת משרד הבריאות תציצי, יש כאן מידע חשוב!

.
טיפולי IVF  – בואי נדבר תאכלס מספרים:

מהנתונים עולה כי הסיכוי ללדת ילד כתוצאה מהפריה חוץ גופית בגילאי 30 הוא סביב ה- 35%, גיל 37 זה יורד ל25 אחוזים, 40-42 הוא 15 אחוזים, ומעל גיל 43 הוא עומד על עד 5 אחוזים. אפשר לתאר את זה גם הפוך: הסיכוי להיכשל בגיל 40-42 הוא כמעט 85 אחוזים, ומעל גיל 43 הוא 95 אחוזים. וכן את מבינה עכשיו שגם גיל 38 או 39 זה גם לא להיט.
אני יכולה לשתף ממטופלות שהגיעו לקלניקה אני שומעת לא פעם, "בתחילת שנות ה30 נכנסתי להריון בקלות, עכשיו בגיל 39 הגוף שלי לא מייצר יותר מ-2 זקיקים ולא משנה כמה הורמונים אני מזריקה". וזאת האמת העצובה יש נשים שלפני גיל 40 נמצאות בסטטוס שנראה בשפה המקצועית "רזרבה שחלתית נמוכה", כלומר, מספר הביציות והאיכות שלהם נמוך כבר עכשיו, אך לשם האופטמיות אני אגיד שצריך רק ביצית אחת טובה בשביל להצליח ויש לא מעט נשים עם רזרבה נמוכה שהצליחו לשפר מדדים להרות וללדת.
.

מה עוד חשוב לדעת בטיפולי פוריות?

מתוך אתר משרד הבריאות "לנשים שמלאו להן 42 שנים, לא יבוצעו יותר משלושה מחזורי טיפול עוקבים בהם לא הגיעו לשלב החזרת עוברים", כלומר, המדינה מממנת את הטיפולים כל עוד הגוף שלך מגיב לטיפולים, ובתנאים מסויימים הם מעלים לוועדה ויכולים לעצור את המימון (סבב פרטי עולה בסביבות 20,000).

הפרוטוקול הקלאסי הוא קודם 3 ניסיונות של הזרעות בלי הורמונים, אחכ 3 עם הורמונים ורק אז עוברים אתך להפריה חוץ גופית, אם כי בפועל זה נתון לשיקול דעת של הרופא בהתאם לנתונים, להיסטוריה והגיל שלך.
עוד דבר חשוב שצריך לדעת אותו הוא מוקפאים, אם יש לך מוקפאים לא יאשרו לך לעשות עוד סבב עד שתסיימי את המוקפאים שיש לך, למעט מקרים חריגים!
.

צילום רחם, מה זה?

לאחר 3 כישלונות של הזרעות, נהוג לשלוח לצילום רחם, מה זה צילום רחם?
בדיקה לא נעימה בכלל, בה מזריקים נוזל לתוך חלל הרחם כמדמה את מסלול הזרע לראות שכל המעברים פתוחים ותקינים ואין חסימה בחצוצרות.
האם היא חייבת להיות בדיקה לא נעימה?
התשובה היא לא בהכרח, הכל תלוי ברופא וברמת הרגישות שלו להזרמת הנוזל לרחם, יש נשים שזה לא השפיע עליהם ויש נשים שממש הרגישו איבוד שליטה על הגוף שלהם ויצאו משם בטראומה.

עכשיו כשהעבירו אותך להפריה חוץ גופית קחי בחשבון שיש משמעות לכמות ההורמונים שתזריקי, לתופעות הלוואי כתבתי כתבה בנפרד, את מוזמנת.

טיפולי IVF - הפריה חוץ גופית, למה לצפות?

מה חשיבות הרופא המטפל?

לרופא המטפל יש חשיבות רבה, כל הרופאים יכולים לתת לך פרוטוקול (מה זה פרוטוקול? זה תוכנית עבודה או יותר מדוייק, תוכנית הזרקה, מה להזריק כמה ומתי), אבל לא כל הרופאים יצירתיים מספיק לעשות התאמות כשצריך, אני מאמינה שהרופא שלך באמת רוצה בטובתך והצלחה שלך היא גם הצלחה שלו, אבל חשוב מאוד רמת החיבור שלכם יחד, תמצאי רופא שרואה אותך ואת הנתונים שלך, ולא רק את טבלאות הסטטיסיטקה. את אישה, יש לך רחם, יש לך אינטואיציה, אל תתעלמי ממנה, אם את מרגישה משהו לא תקין, לא מסתדר, תבררי, תבדקי, רוב הפעמים תמצאי את עצמך צודקת!

קחי לך תמיכה רגשית, יש הרבה גישות וטיפולים שיכולים לעזור לך (פסיכולוגים, מטפלים ברפואה סינית, רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור, עיסוי רחם ועד…) גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית, המסע הזה יכול להיות קשה גם אם את אישה חזקה, זאת רכבת הרים לא קטנה, יש הרבה ידע לאסוף בדרך.. תמצאי לך מטפלת שעברה את החויה הזאת ושהיא מכירה את הפרטים הקטנים ושתהיה שם בשבילך כמו אחות גדולה.

אני מאחלת לך שהמסע הזה יהיה קצר, הזרעה ראשונה מקסימום שנייה ובכלל לא תגיעי לטיפול הפריה, אבל המציאות מראה אחרת ואם יש משהו חשוב זה להכין לך תיק אישי שלך עם כל הניירת הרפואית שלך, שתהיה לך, אל תוותרי אל אף מסמך כולל דוחות מעבדה, תתפלאי כמה חומר חשוב יש שם שיכול לעזור לך בלספר לך על הגוף שלך!!

איזה בדיקות צריך לעשות?

בגדול חלק מהבדיקות חד פעמיות כמו בדיקות גנטיות
חלק מהבדיקות יהיו שנתיות, כמו ספירת דם, שד וכו'
וחלק יהיה שבועיות, הורמנליות, הכל בהתאמה אישית.
הנה רשימה קלאסית אם כי לפעמים רופאים מסויימים מבקשים בדיקות נוספות.
צילום רחם והיסטרוסקופיה אבחנתית זה לא תנאי להתחלת טיפולים, אבל אם עשית אותם תגיעי אתם לרופא.
.

.

שלושה חודשים לוקח להכין את הגוף, בזמן שאת עושה בדיקות זה זמן טוב להתחיל.

ועכשיו אכתוב לך מה כן, מה את יכולה לעשות בשביל להגיע קצת יותר מוכנה גם לטיפול הראשון שלך, על מנת להגיע יותר מוכנה לתהליך כשאת עדיין עושה בדיקות שנתיות ומחכה לתוצאות, כי הזמן הזה יקר, על מנת לעזור לגוף בתזונה ובשינוי הרגלים נדרש לפחות 3 חודשים ולכן תתחילי כבר עכשיו!

1. פורמולה – הדבר הכי חשוב בעיניי זאת "תרופת הסבתא" בכתבה כאן הזאת יש הסבר מלא לאיך כמה ולמה.

2. תוספים – חוץ מחומצה פולית, יחד עם בדיקות הדם שלך והרופא המטפל, תשקלי את התוספים האלה שנמצאים כאן.

3. תנועה – תתחילי לזוז, תתחילי להזרים דם, 4 פעמים בשבוע 40 דקות יעשו את העבודה.

4. תזונה – יותר פחמימות מורכבות מפשוטות, יותר פירות וירקות, יותר חלבון וסיבים תזונתיים, פחות ואם אפשר אז גם בלי מוצרי חלב פרה, רק שומנים בריאים, זה על קצה המזלג כמובן, ומאוד חשוב לשתות רק מים והרבה! הנה דוג' לסלט שיכול לעזור בעיבוי רירית הרחם.

5. עיסוי רחם, תתחילי להזרים דם לכל המערכת הגניקולוגית שלך, תזיני את הזקיקים בחמצן חדש ופני פסולת, עיסוי הרחם יעזור לביציות שלך להגיע מוזנות יותר ושלמות יותר לתהליך.

.
טיפולי IVF - הפריה חוץ גופית
..

אם גם לכן יש טיפים למטופלות מתחילות מוזמנות לכתוב כאן בתגובות למטה, ואם יש לכן חברות ששוקלות להתחיל זה הזמן לשלוח להן את הכתבה ולעזור להן להגיע יותר מוכנה לתהליך, בהצלחה לכולן!!
.
> עוד בספורטלי
>> איך שפרתי איכות של עוברים והכפלתי את אחוזי ההפריות
>> כיצד לזהות ביוץ בעזרת ערכי ההורמון פרוגסטרון
>> 
טיפולי פוריות | הפריות, עוברים והקפאת ביציות, טיפים ותובנות

טלי - מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור

טלי – מטפלת שיאצו, תומכת במטופלות פוריות ושימור | צילום: צביקה ג.
.

טלי היא טריאתלטית, צלמת ספורט ומטפלת שיאצו בכירה כבר מעל 20 שנה, תומכת ומלווה מטופלות פוריות ושימור.
מוזמנות לפנות בעמוד  בפייסבוק
יש גם קבוצה שמיועדת רק לשימור פוריות  בפייסבוק

וקבוצת של מטופלות IVF לחצי כאן
אם אתן רוצות למקסם את הטיפול שלכן מול הרופא, אם אתן רוצות להכיר את הגוף שלכן טוב יותר על מנת לשפר את תוצאות הטיפול, יחד נעבור על המדדים, דוחות מעבדה, פרוטוקולים, בדיקות הדם, תזונה ותוספים, אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון – 0522959733
הקלניקה נמצאת בתל אביב, עם שפע חניה באפור ללא תשלום.
אל תעברי את המסע הזה לבד, תרימי טלפון!






כתבות נוספות

לכל המאמרים