10 טיפים לשחיין המתחיל | המדריך שיכול לעזור לכם לשחות נכון

צילום: טלי שיאצו | 10 טיפים לשחיין המתחיל
קטגוריה: שחייה | מאת: טלי שיאצו


10 טיפים לשחיין המתחיל | המדריך שיכול לעזור לכם

10 טיפים לשחיין המתחיל | הקיץ כבר כאן ואתם מסתכלים בקנאה על כל השחיינים סביבכם ושואלים את עצמכם האם גם אתם יום אחד תצליחו לשחות חתירה "כמו כולם"? אז לא משנה בני כמה אתם זה הזמן להתחיל!! אז רגע לפני שאתם מחליטים הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

 

1. אל תנסו ללמוד לבד, זה באמת קשה ללמוד לשחות בהתכתבות אפילו כתבו על זה שיר

2. תבחרו לכם קבוצה שחייה קטנה ואינטימית לקבלת יחס אישי.

3. אל תתביישו, אף אחד לא נולד שחיין, ללמוד שחייה זאת כבר בחירה בעוד 3 חודשים תצחקו שחשבתם שזה בלתי אפשרי.

4. זמינות, חשוב לתרגל כל שיעור בקורס, בתקופת הלימודים תוודאו שיש לכם בריכה זמינה בקריבת מקום, דמיון מודרך לא יספיק כאן

5. תגיעו עם חבר\חברה זה ידרבן אתכם ואולי גם ישמור עליכם מלהמציא תירוצים כשיהיה קשה, כן יהיו רגעים שתבלעו מים תרגישו מתוסכלים ותשברו, אבל גם זה יעבור.

צילום: טלי שיאצו | 10 טיפים לשחיין המתחיל | אימון שחייה בבריכה

 10 טיפים לשחיין המתחיל | אימון שחייה בבריכה | צילום: טלי שיאצו

>>> עוד בספורטלי

 > האם השחייה עובדת?

10 שאלות שכל רץ מתחיל שואל

לוח מודעות לספורטאים

לוח אירועי ספורט

6. אזרתם אומץ נרשמתם לקבוצה אבל אתם לא טיפוס של מים וזה קצת מפחיד להיכנס לבריכה, קודם כל תירגעו, לחץ משנה לכם את קצב הנשימות וזה יפריע לכם לשמור על הבאלנס הנדרש במים.

7. לא בכל הכוח, יש תחושה שאם תריבו עם המים תנצחו אותם ואם התנועות יהיה חזקות יהיה לכם קל יותר לצוף, ההפך! ככל שתיהיה רפויים יותר ותנשמו רגוע יותר כך תתיידדו טוב יותר עם המים ולאט לאט תרגישו את זה ביכולת הציפה

8. תישתדלו כבר מההתחלה לנשום גם בצד ימין גם בצד שמאל, זה ישמור לכם על איזון ויפעיל את שרירי הצוואר בצורה שווה אם כי תמיד יש צד אחד שקל יותר לנשום בו.

9. כשאתם שוחים לבד או עם קבוצה למען הסדר הטוב ושחלילה לא יהיו הפתעות, בדיוק כמו בכביש תיצמדו לימין כך שזה לא יפריע לאף אחד לעקוף אתכם.

10. כשתרגישו מוכנים, תמיד אפשר לגוון שחייה בים, שחו במקביל לחוף במקום שבו אתם יכולים לעמוד, עדיף תמיד עם חבר נוסף.

 

10 טיפים לשחיין המתחיל | קבוצת טי. אי. שחיינים בכל גיל
10 טיפים לשחיין המתחיל | קבוצת טי. אי. שחיינים בכל גיל

בנימה אישית, לפני 11 שנים הגעתי לעולם הטריאתלון בטעות, רציתי סתם לרכוב בפארק על אופניים וקבלתי טלפון של מאמן טריאתלון, לא היית לי שום כוונה ללמוד לשחות, אבל הגעתי לאימון שחייה בגלל החברות שהכרתי שם וחטפתי שוק מהיכולת שלהם לשחות כמו דגים, לא האמנתי בחיים שגם אני אדע לשחות ככה, כמוהם, תמיד חשבתי שאני שוחה סבבה, שחיתי כמו כלב, שחיית חזה עם ראש בחוץ, באימון הראשון המאמן קלט את הפחד שלי ונתן לי משימה בלתי אפשרית, לגעת בקרקעית, אימון שלם התאמנתי בלהכניס את הראש מתחת למים.

מאז עברו המון מים בנהר, למדתי לשחות בשיטה הרגילה ועדיין היה לי קשה לסיים בריכה בלי להתעייף ואז הגיע גדי כץ שהביא שיטה מארצות הברית בשם טוטאל אימרז'ן, שיטה שהמוטו שלה היא "תישאר רפוי" קשה להסביר את זה אבל מיד הרגשתי שזה הדבר הנכון בשבילי, שחייה שקטה, בלי מאמץ מיותר, יותר דיוק והארכה של תנועה, אם פעם לשחות 20 דקות היה בלתי אפשרי היום אני יכולה לשחות רצוף גם שעה וחצי, שיטה שהפכה את השחייה בים בשבילי לעונג שמילים לא יכולות לתאר.