רץ מתחיל | 10 שאלות שכל רץ מתחיל שואל ומחפש תשובות

אימון ריצה בתל אביב
קטגוריה: ריצה | מאת: טלי שיאצו


רץ מתחיל | 10 שאלות שכל רץ מתחיל שואל ומחפש תשובות בתחילת הדרך

רץ מתחיל | לאחרונה נראה שכולם רצים והחלטתם שהגיע הזמן להצטרף לחגיגה ובצדק, ריצה זה אימון אירובי זמין והוא תלוי רק ברצון שלכם, ולפעמים דווקא עודף מוטיבציה יכולה לפגוע בכם, לכן אספנו מספר שאלות ותשובות לרץ המתחיל ואנחנו מאחלים לכם התמכרות נעימה.
.

.
רץ מתחיל שואל | לקנות נעליים, או שאפשר להשתמש בנעלי הספורט מהתיכון\צבא?

רץ מתחיל שואל ואנחנו עונים – אם אתם לא רצים יחפים, אתם לגמרי חייבים נעלי ריצה חדשות, שתספק הגנה מרבית לכפות הרגליים ולכל פלג גוף התחתון,
נעל שבולמת זעזועים ומותאמת למבנה כף הרגל שלכם, נעל לא מתאימה תגרום לכאב שלאחריו תגיעה גם פציעה וחבל אם כבר החלטתם לרוץ… יצרניות הנעליים משנה לשנה משדרגות את איכות הנעלים במיוחד למטרה הזאת, מותאמות יותר, קלות יותר ומאריכות צעדים, מומלץ להחליף בין 500-900 ק"מ ריצה (המלצות היצרנים).

רץ מתחיל שואל | תזונה, לאכול או לא לפני אימון?

אחת המחשבות הנפוצות של מתחילים, בעיקר אלה שהסיבה לצאת לרוץ היא הורדה במשקל היא
לוותר על ארוחת בוקר ובכלל אם אתם בשוונג של בריאות אז לצמצם ארוחות ואם אפשר לצום אז
מה טוב…. טעות חמורה! האוכל הוא אנרגיה, הדלק, מרכיב חשוב בפעילות גופנית, המחשבה
שהאוכל הוא אויב חייבת להתחלף בהבנה שלמען איכות האימונים שיפורם והגדלתם בהמשך
האוכל הוא החבר הכי טוב שלכם. תזונה מתחילה בערב שלפני, הרגלי אכילה נכונים כבר מהיום
הראשון, יעזרו בהמשך עם הערכת זמן הריצה והעלאת הק"מ.  לפני אימון מומלץ: פרוסת לחם לבן + דבש \תמר\בננה\חטיף אנרגיה יעשו את העבודה.

רץ מתחיל שואל | תזונה, לאכול או לא לפני אימון?

רץ מתחיל שואל | לשתות במהלך אימון? 

אם אתם שותים רק כשאתם מרגישים צמא זה סימן שאתם לא שותים מספיק, מומלץ לפתוח את
הבוקר עם כוס מים בטמפ' החדר וכמובן לשתות במשך כל היום מתוך מודעות ולא לחכות
להרגשת הצימאון. במהלך אימון מומלץ לשתות לגימות קטנות, אל תתרגלו לקיבה ריקה, זה יכול להפריע בהמשך בהגדלת נפחים.

רץ מתחיל שואל | להתחיל לאט או מהר?

כשמתחלים לרוץ יש מוטיבציה מאוד גדולה ולכן אחת הטעויות הנפוצות היא ריצה מהירה מה שמעלה
דופק מהר מאוד ומקשה על הנשימה, הדבר הנכון לעשות הוא להתחיל הכי לאט שאפשר,לשלב
הליכה ריצה. איך יודעים שעושים את זה נכון? משתדלים להישאר במהלך הריצה בקצב נשימה קבוע ונוח.

רץ מתחיל שואל | חימום ומתיחות, מתי ולמה?

לכל אימון נכון יש מבנה מסודר, הכנה\חימום, חלק מרכזי של האימון, שיחרור ומתיחות. לא מעט אנשים
מזלזלים ומדלגים על שלב החימום איך הוא הבסיס\התשתית לכל האימון כולו ותפקידו לחמם את כל
שרירי הגוף ולא רק את השרירים שייקחו חלק בריצה. משך החימום נקבע ביחס לזמן האימון כולו. זה
השלב שבו הגוף מכין את עצמו לזרימה יותר גדולה של דם. מתיחות מומלץ בסוף האימון, גמישות שומרת על טווח תנועה תקין.

צילום עומר לוי

רץ מתחיל שואל | לרוץ לבד או בקבוצה?

לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות, כשרצים לבד יש יותר גמישות של זמנים ואיפה לרוץ, (מומלץ לכאלה שיש להם משמעת עצמית גבוהה ויכולת התמדה). כשרצים בקבוצה יש מסגרת הכל מסודר ונקבע מראש, יש מאמן, יש לוח זמנים והקבוצה דוחפת קדימה וזה יכול לעזור למי שיש לו מיליון סיבות למה להישאר במיטה. המלצה שלנו צאו לרוץ כמה אימונים לבד, תרגישו את החוויה ואז תצטרפו לקבוצה.

>>> עוד בספורטלי
> אינדקס ספורטלי – פיזיותרפיסטים
אינדקס ספורטלי – קבוצות ריצה
אינדקס ספורטלי – תזונאים

רץ מתחיל שואל | התחלתי לרוץ, אני צריך יום חופש?

לא מומלץ לפחות בהתחלה לרוץ כל יום, הגוף זקוק למנוחה ולהתאוששות השרירים והשלד זאת רקמה חיה ולהליך הפרוק דורש גם הרכבה מחדש לכן מומלץ לרוץ בין 3-4 ימים בשבוע.

בכלל תנסו לא להיות קיצוניים, הכל או הכלום, לפני רגע לא חשבתם על ריצה היום אתם רוצים לרוץ כל יום?

רץ מתחיל שואל | לקבוע יעדים כבר מהתחלה?

לגמרי כן, גם אם הם קטנים מאוד, כמו לקום לאימון הליכה\ריצה של 20 דקות.
.

.
רץ מתחיל שואל | האם אני צריך תוכנית אימונים מסודרת?

מומלץ מאוד, תוכנית אימונים היא מסגרת חשובה גם ליעדים וגם לליווי מקצועי שתפקידו בין היתר למנוע פציעות ולעזור להתמיד ולעשות את זה נכון.

תוכנית אימונים לא בהכרח מחייבת להגיע לאימונים בקבוצה, אם כי מומלץ שמאמן אישי יראה אותך לעיתים.

רץ מתחיל שואל | לרוץ בבוקר או בערב?

אין תשובה נכונה לשאלה הזאת, רוב האנשים אוהבים להתחיל את אימון הריצה שלהם בבוקר, אתה קם מוקדם בבוקר ויודע שאת המס בריאות שלך לגוף שילמת, אבל לא לכולם זה מסתדר עם שאר החיים, כך שאם השאלה היא אימון ערב או לא להתאמן, אז כמובן שכן.

רץ מתחיל שואל | לרוץ עם או בלי מוזיקה?

באימונים הראשונים בהם אתה לומד להרגיש את הגוף, עדיף לרוץ בלי מוזיקה, להקשיב לנשימות להרגיש את הדופק, בשלב מאוחר יותר זה יכול להיות תוספת מרעננת במיוחד.

רץ מתחיל שואל | לרוץ עם או בלי מוזיקה?

בסוף יצא 11 שאלות של רץ מתחיל ובטח יש עוד…
אם גם אתם רוצים לשתף/לשאול אתם מוזמנים, שיהיה בהצלחה!

יש לכם טיפ נוסף לרצים מתחילים, הוסיפו בתגובות.
מכירים חבר שרק התחיל לרוץ, תהיו נחמדים ותשלחו את הכתבה!






כתבות נוספות

לכל המאמרים