שרירנים ומיומות ברחם

קטגוריה: גינקולוגיה | מאת: טלי נגר



שרירנים ומיומות ברחם

שרירנים ומיומות ברחם "הם גידולים שפירים הם צומחים במקומות שונים על דופן הרחם עצמו ובתוכו או בחלל הרחם.
שרירנים נוצרים מרקמה קשה, לבנה וסחוסית. שרירנים קיימים ברחמם של חמישית עד מחצית הנשים.
השרירנים אחראים לשליש מכלל האשפוזים הגינקולגים והם הסיבה מספר אחת לכריתות רחם
בארצות הברית.
נשים רבות הסובלות משרירנים אינן מודעות לכך שהם קיימם בגופן עד שהם מתגלים בבדיקת אגן שגרתית, מנקודת מבט רפואית השגרתית איש אינו יודע מה גורם להיווצרות שרירינים.״
מתוך הספר תבונת גיל המעבר

שרירנים ומיומות – רפואת נשים טבעית.

גידולים שררינים מייצגים את היצרתיות של האישה, את החלומות הכמוסים שלה או הגלויים שלה, אך יש לה חשש ממשי לעשות אותם בחייה.
למשל לכתוב ספר, לשיר מול קהל, לשחק, להנחות קבוצות, כמו כן הוא השרירין מייצג את השינוייים שהאשה רוצה לעשות בחייה ואשר מונעים מאנרגית החיים לזרום
בגופה כמו כן בנפשה וברחמה. כמו לעזוב עבודה שאינה טובה לה,מערכת יחסים אלימה או רעילה.
ברובד האנרגטי שרירן היא אנרגיה שתקועה בגוף ואינה מאפשרת חילופי אנרגיות וזרימה של דם ואנרגיה, לכן על האשה שרוצה ריפוי, יש לבחון את חייה
מהם החלומות הגדולים והקטנים שלה? ואיך היא ביחס אליהן?

אם תמצא האישה שהיא רחוקה מרחק שנות אור ממה שכמהה נפשה הריפוי של האישה יהיה להתגבר על הפחד באמצעות תמיכה של מטפלת טובה, ולמצוא את הגשר לאפשר חיים של יצירה. היצירה היא היצר של האישה והיא מביאה את האישה לשמחה גדולה בחייה, ומזרימה את אנרגית החיים החשובה מאוד לבראותה של האישה, לבחון את מערכת היחסים שלה עם הקרובים אליה ולראות מול מי האנרגיה הזו חסומה בדרך כלל זה יושב על הבן זוג, אמא, אבא , או אחד מהילדים או האחים. הרעיון הוא לשאוף לזרימת אנרגיה וגם אם העבר כבד ״יושב״ עליכן – העבודה היא לעשות ריפוי ביחסי מול האנשים האלה, ולאוורר מעט את המערכת יחסים בינכם.

אם האנשים האלו מאוד פגעו בך – זה לא אומר שאת חייבת לשכוח ולסלוח על מנת להתרפא, אולי דוווקא להביע כעס, לעזוב מערכת יחסים שאינה טובה לך אם מדובר בבעל או בן זוג כמובן שלכל אחת עבודה אחרת, ואין באפשרות המאמר הזה לכסות את הכל אבל הרעיון הוא לפתוח את החסימה האנרגטית רבת המשקעים בין אלו שקשה לך איתם בחיים ולעשות שינוי שבעזרת  השם מוביל לריפוי.
מכיוון שנשים רבות נקרעות בין גידול הילדים, ולפרנס את הבית אינן יכולות להביא לידי ביטוי את יצירתן הריפוי של האישה היא לאפשר לעצמה להגשים את החלומות שלהן,למרות ובזכות הכל זה שאנחנו אמהות זה לא אומר שאנחנו צריכות לוותר על החלומות שלנו באשר הן….

שרירנים ומיומות סימנים וסימופוטמים:
לרוב הנשים אין סימפטומים לשרירנים ומיומות, גידולים רחמיים אלה תופסים את תשומת הלב של האישה בבדיקה שגרתית של האגן, יש נשים שיש להן דימום כבד מאוד, דם אדום כהה, קרישי דם גדולים והם מתארות את הדימום ״כשטפון״, "הברז נפתח ולא נסגר״

דימום מאסיבי מביא את הנשים להחליף תחבושות כל שעה, ומנטרל אותן לבית בזמן הדימום הכבד, כמו כן הנשים מאבדות המון דם, והרבה פעמים מפתחות אנמיה וזקוקות לעירוי של דם.
חלק מהנשים סובלות מאנדו בנוסף לשרירין, ולחלק מהנשים הדימום הכבד מלווה בכאבי ווסת, כאבי אגן, כאבי בטן כמו צירים וכדומה.
התחושה היא קשה מאוד, והאישה מחפשת מרפא, לעיתים השרירין מפעיל לחץ באגן ולוחץ על שלפוחית השתן לכן יש אצל האישה השתנה תכופה.
.

עוד בספורטלי
>>  אמצעי מניעה – לנשים, גברים וגם בצורה טבעית
>> אנדומטריוזיס – טיפול טבעי
>> כריתת רחם או טיפול טבעי?

.

דוגמא מהקליניקה:

אהובה בת 44
באה עם שרירן, דמום כבד, כל הזמן בשירותים לא מתרוקנת עד הסוף
והיא קבלה המלצה לניתוח של כריתת רחם
בנוסף היה לה גודש בחזה, בטן נפוחה מאוד, מגרנות, עורף תפוס, התקפי חרדה, כאבים ברחם,
דימום כל שעה וחצי מחליפה תחבושות, קרישי דם, עצירות, ריח של שתן עכור.

מטרת הטפול למנוע ניתוח של כרתית רחם, לעזור לדימום, ולשלפוחית השתן
האבחנה שלה היתה חולשה של האדמה טחול וקיבה, לפי הרפואה הסינית האדמה מחזיקה את האיברים במקומם והאדמה של אהובה היתה מאוד חלשה ויצרה ״צניחה״ של האיברים הפנימים והשפיעה על שלפוחית השתן והטחול . אהובה קיבלה פורמלות סיניות מותאמות ודיקור לחיזוק האדמה.
בתחום הריפוי הנשי הבנו את כמיהתה הגדולה ביותר, והיא התחילה בצורה עקבית לכתוב ספר התגברנו על החששות והפחדים, ולאט לאט אהובה בטחה בקולה הפנימי וכל יום הקדישה זמן ליצרת רחמה – היא נהנתה מהתהליך מאוד וזה שימח את רחמה וכך יצרנו זרימה של אנרגיה ודם לרחם.
ביחסים עם בעלה יש לה קשר פורה, אך עבודתה לקחה ממנה כוחות רבים והא החליטה שהיא לא ממשיכה, לוקחת חצי שנה פסק זמן ומכוונת מסלול מחדש.
בתזונה הקפדנו מאוד, ויצרנו עבורה תזונה מיטבה עבורה, היא ראתה כמה התזונה עושה לה טוב מקלה על הנפיחות בבטן ועל מתן השתן התכוף ואימצה את התזונה כאורח חיים.

אחרי ריפוי שכלל את כל תחומי חייה של אהובה, היא הלכה לרופא כמו שסכמנו והרופא רשם שאין צורך בניתוח של כריתת הרחם.
אהובה סיפרה שהווסת שלה עכשיו היא כמו בגיל 16, והיא מלאה באנרגיות, היא סיימה את הספר שלה, ושלופחית השתן כבר אינה מציקה לה והיא הולכת לשירתים באופן נורמלי. כמובן שגם המגרנות, הגודש בחזה ועוד הרבה דברים באו על תיקונם ֿאהובה עשתה עבודה מרשימה מאוד, התמסרה לריפוי באופן מלא וראתה תוצאות מדהימות.

תוכנית הריפוי:
הרעיון הוא לעשות אבחנה על סמך הרפואה הסינית, ולהבין למה הגוף מייצר את השרירנים
ולאיזה איבר זה קשור לפי רפואה הסינית (כבד, טחול, ריאות,כליות,לב)
לאחר מכן להבין איפה בחייה של האישה היא מרגישה תקועה ואין זרימת אנרגיה
אחרי שאני מבינה את התמונה הכוללת (במידת האפשר)

אני משתפת את האישה באבחנה שלי ואני בונה עבורה תוכנית ריפוי בהתאם לאבחנה
1. ריפוי נשי – אני עוברת עם האישה תהליך של ריפוי נשי ומלמדת אותה את תפקיד האיברים הפנימים של האשה ( רחם , שחלות , שדיים , נרתיק , צוואר הרחם ) ועוברת איתה תהליך של הבנת רצונה ויצירתה ואיך להוציא אותה לפועל ולהתגבר על החשש והפחד ממה יגידו, אם אני אכשל, או אם אצליח, ועוד פחדים מהותיים שעולים.
2. דיקור וצמחים – לאישה שסובלת מדימומים כבדים, קרישי דם, ואנמיה נרצה לטפל ברובד הפיזי של הגוף ולחזק את הגוף בהתאם לאבחנה שעשינו.
3. מחזוריות הנשית – נלמד את מחזוריות האישה ואיך לחיות בכל שלב ושלב בזמן האישה לפני ווסת, ווסת, ימים רגילים, ימים פוריים, וזמן ביוץ אפשר ללמוד את זה גם בקורס דיגטלי.
4. פסיכותרפיה – להבין איפה היחסים עם הקרובים: בן זוג, אמא, אבא ״תקועים״ ולאוורר את הדחיסות הרבה שיש ביחסים על מנת לאוורר את השרירן מדחיסתו הקשה מאוד. נשים שראו את השרירן לאחר ניתוח מספרות שהוא נראה כמו חתיכת פלסטיק לבנה
5. אנשי מקצוע נוספים – אם מנח הרחם לוחץ על איברים אחרים כמו שלופחית השתן – אז התערבות של אנשי מקצוע אחרים בתחום יכולים מאוד לעזור.
6. תזונה – יש תורה שלמה על אוכל שנכון ועוזר לשרירינים.
7. ניקוי רעלים – ניקוי רעלים זה תוכנית ריפוי לזמן מוגבל בה עושים ריסטאט למערכת העיכול.

שרירנים ומיומות אצל כל אחת זה שונה ואני מתאימה לכל אחת לפי אבחנה את תוכניות הריפוי הנכונה והטובה עבורה

באהבה טלי


כריתת רחם

נגר טלי – היא מומחית ברפואת נשים טבעית.
נותנת מענה כולל למצבים של מניעת כריתת רחם, שרירנים, דימום מוגבר, טיפולי פוריות, אנדומטריוזיס וכן עזרה בהפלת טבעית, השליחות שלי למנוע התערבות כירורגית מיותרת.
מחברת הספר "בריאות נשית".
מביאה עמי יותר מ-18 שנות ניסיון בטיפול ובליווי של נשים בתחום הגינקולוגיה הסינית.
– לימודי רפואה סינית במכללת רידמן
– התמחות במשך כחצי שנה באוניברסטת צ'נגדו בסין
– לימודי פסיכותרפיה אנתרופוסופית במכללת "כלים שלובים"

מוזמנות להמלצות בעמוד הפייסבוק שלי כאן
ולקבוצה האינטימית בפייסבוק כאן
אפשר גם בטלפון – 0503636974
או אם בא לך להצטרף לקבוצת ה-WhatsApp 
להצצה לתהליך רפוי רחם בצורה טבעית כנסי לכאן
קורס רפואת הרחם – ווסת בריאה ללא כאבים פרטים כאן
לאתר הבית של טלי נגר – לחצי כאן 






כתבות נוספות

לכל המאמרים