אלמוג קורוצ'רו | רץ למרחקים ארוכים, אולטרה מרתוניסט

אלמוג קורוצ'רו בסובב עמק
קטגוריה: ריצה | מאת: טלי שיאצו


אלמוג קורוצ'רו | החברים של ספורטלי

הכירו את אלמוג קורוצ'רו שהשתתף כמעט בכל מרוץ אולטרה אפשרי בארץ כולל 200 ק"מ בסובב עמק, אולטרה מרתון שמתקיים בסוף שבוע זה, בקשתי מימנו בסוף השאלון לתת מספר טיפים לרצי האולטרה ולמלווים שלהם, ההמלצות חינם.

 Evian  אלמוג קורוצ'רו , בן 44 נשוי +2 עובד במכירות ושיווק בחברת ייבוא, בירה קורונה, ומותג המים הצרפתי

.


.

הרומן הראשון שלך עם ספורט איך הכל התחיל?

כל חיי עסקתי בספורט זה התחיל בכדורגל שם כנראה קיבלתי את רגלי הברזל..בשנים האחרונות מתמקד בעיקר בריצות האולטרה, השתתפתי בסובב וסיימתי, 100,166,200, אולטרה קצרין 62, והשנה סובב עמק רק…(כמו שהחברים אומרים) 133 ק"מ.

אלמוג קורוצ'רו בישראמן

באיזה ענף ספורט בחרת להתמיד?

חד משמעית! ריצה! למה? בריצת אולטרה למרחקים זה אתה נטו לבד עם עצמך, המעברים המהירים מהמקום הכי נמוך בנקודת שבר הכי חזקה שלך! שאתה פשוט יושב באמצע שום מקום בלילה\ביום ןלא מבין מה עובר עלייך ולרגע אתה בוכה.. ואז פתאום יד אלוהים נוגעת בך.. ואתה אוסף את עצמך כאילו ירו אותך מתותח ואז אתה בנקודה הכי גבוהה שלך לוחץ את היד לאלוהים..ואומר לו, הנה הגעתי!!! באיזה ענף ספורט כלשהו יש לך את האפשרות ללחוץ את היד לאלוהים…זה למה!!!

לבד או עם קבוצה?

בדרך כלל רץ לבד ומידי פעם עם קבוצה  ״רצי אם המושבות פתח תקווה"
שהם ללא ספק קודם כל משפחה!!! ואחר כך קבוצה..וחברים.

שבוע טיפוסי של אימונים? כמה פעמיים בשבוע ואיפה?

שבוע אימונים מורכב מ 5\6 אימונים בשבוע (תלוי בתחרויות)
רוב הארוכות מתנקזות לסופשבוע וריצות לילה שנמשכות עד שעות הבוקר, האימונים מגוונים גם בים גם בפארק.

תחרויות שהשתתפת בהם? ומה למדת? תחרות אחת שזכורה במיוחד

כמעט כל מרתון בארץ, מרתון טבריה , מרתון תל אביב, מרתון ירושלים, ישראמן, קצרין, סובב עמק, סטף ועוד עשרות מרוצים מ10 – 200 ק"מ, תחרות שזכורה במיוחד ה200 כמובן רגעי המשבר כאשר אתה בנקודה הכי נמוכה בעולם
ברגע אחד ואז פתאום  אתה בנקודה הכי גבוהה לוחץ את היד לאלוהים ואומר לו הנה אני פה.

פודיום? שיא אישי?

שיא אישי מבחינתי היה סיום ה200 ק"מ המסע הארוך והמייגע מתקופת האימונים ועד חציית קו הסיום זהו הפודיום האישי שלי.

אלמוג קורוצ'רו בסובב עמק עם חברים

פציעה?

בשנה האחרונה עברתי פציעה קשה כאשר ריסקתי את שורש כף היד והמרפק
תקופה לא פשוטה של אשפוזים וניתוחים שבסיומם נותרתי עם ברזלים גם בידיים.

איך מאזנים חיים עם ספורט?

לא פשוט לאזן בין חיים וספורט כזה אפילו קשה!
אבל לומדים תוך כדי תנועה לדחוס הכל ללא ספק אם היה 30 שעות ביממה זה היה עוזר לנוח קצת

תחזוקה כללית מתבצעת? מתיחות, עיסויים, קרח?

אחרי כל ריצה מתיחות, אחרי ארוכות מים קרים וקרח אם זה מסתיים בים אז בכל מזג אויר נכנסים!!
ועיסויים לפי הצורך גם לבד וגם אצל מומחים בתחום
.

.

השלם: אני בלי _________ לא מתאמן

לא יוצא לרוץ בלי מקלחת לפני

איך הסביבה מתייחסת ל"שגעון" הספורט?

הסביבה ללא ספק מפרגנת!!! מעריצה!!! ואוהבת, כאיש מכירות שפוגש מאות אנשים,
זהו כלי אדיר שגרם לשינוי אדיר אצל הלקוחות שנחשפים למי אתה? ומה אתה עושה?
מטורף,לא הגיוני, וואו!!! וכמובן עוזר לך ותורם לך בעבודה והן בחיים האישיים.
מבחינת המשפחה גאים ומעריצים וכמובן החיבוק וההערצה שאתה מקבל בכל מקום ממלאת אותם גאווה אדירה!!!

האם הצלחת להכניס חבר או בן משפחה לספורט?

          כן גרמתי להכניס לתחום האולטרה הרבה חברים מרצי אם המושבות ששנה שעברה עברו איתי את החוויה המטלטלת מהצד המלווה חוויה עוצמתית לפי המילים שלהם… השנה יש 5 רצים שעושים את ה100 ועוד 4 שעושים את ה60 וכמובן עוד שעושים את ה33/21/12 כמובן שיש עוד חברים קרובים שנחשפו לעולם הריצה דרכי  ודרך הסיפורים המרתקים ולראות אותם היום בהתקדמות האדירה שלהם והחיוך זהו סיפוק אדיר בשבילי

אלמוג קורוצ'רו בסובב עמק עם חברים
מגלח\לייזר רגליים?

רגליים מגולחות כן גם אסטתי וברור שיותר נעים ונוח  לא הכי נחמד לרוץ ב100 אחוז לחות שמטפטפים לך מים מהשערות ברגליים

יש קעקוע?

יש אחד עמוק בראש.. ליד השריטה

אלמוג קורוצ'רו, האם אתה מכור?

חד משמעית !!!! מכור ?? זה המושג הקל מטורף! משוגע!!! אני כנראה כבר לפני אשפוז..אבל מכור בנשמה לסם הקשה הזה

מושגים חדשים שהכרת מעולם הספורט

אימון ועבודה מנטלית איך להתמודד עם המשבר ולעבור אותו, פרוטוקול תזונה לתחרויות אולטרה.

היעד הבא?

היעד הבא עוד שבוע 133 בסובב ואז השמיים הם הגבול מירוצי אולטרה בחו״ל

>>> עוד בספורטלי
לוח תוצאות לספורטאים
להיות חזק בראש, חוסן מנטאלי – איריס עצמון

אלמוג קורוצ'רו בסובב עמק עם חברים


אלמוג קורוצ'רו עכשיו בטיפים למלווים ולרצים בסובב:

ריצת ליווי היא קודם כל עבודה!!! לא תמיד פשוטה ולפעמים ארוכה..

  • הינך חייב להיות קשוב לרץ, תמיד בקשר עין איתו, ישנם מצבים שאתה צריך לדבר ולחוש אותו בכדי
    לזהות סימני מצוקה ותחילתו של משבר, במידה וזיהית משהו קודם כל בלי לחץ!! תזכור אתה המוח השפוי פה!!
  • את הקצב ריצה רק הרץ מכתיב!!!
  • חשוב לעקוב אחר פרוטוקול התזונה ומתן שתן כולל תיעוד!!!
  • לפני יציאה מאוהל מרכזי חובה עלייך לוודא שלקחת הכל על פי הפרוטוקול!
  • חשובה מאוד הסבלנות, אורך רוח ובעיקר מצב רוח..


רץ אולטרה יקר,

חלמתם על הרגע הזה המון זמן! דמיינתם, התאמנתם ימים ולילות והנה זה הגיע!

ריצת אולטרה לא הופכת אנשים לאלופים, זה משהו שנמצא בתוכנו!!! נחישות!!

כאב שאתם מרגישים היום הוא הכוח של המחר!

תזכרו!

  • אוהל המנוחה נועד להצטיידות ולא לברכות ושיחות עם חברים..
  • הזמן רץ והקילומטר עומד..
  • רצוי להכין תוכנית מסודרת לכל סיבוב, מה אני אוכל,שותה.
  • חייב עלייך קבוע: מגבונים,פלסטר לשלפוחיות (3M ) משחה לשפשפות, פנס ספייר וסוללות.
  • מומלץ מאוד להחליף חולצה כל סיבוב, הרגשת הרעננות גם אם היא פסיכולוגית עוזרת.
  • החלפת גרביים.
  • זוג נעליים נוספות באוהל המנוחה.
  • במרחקים ל166\200 הייתי ממליץ גם להחליף מכנסיים לאחר 4 סיבובים.
  • מבחינת אוכל פרינגלס מצוין מאוד קליל וגם מלוח, מנה חמה גם פיתרון מצויין נגיש וקל להכנה.
  • משקאות אנרגייה עם קפאין, לימונדה קרה, רימונים, חמוציות, מנטוס! מתוק ומרענן..

חברים שלי בהצלחה וטיפ קטן (גדול) אחרון. אל תחשבו על התוצאה הסופית, תחשבו רק על הסוף..(משפחה, חברים, שמחכים לכם) ותסיימו עם חיוך!!! ואם קשה קצת שיחת טלפון עם האישה\חברה ילדים עושה את העבודה!

בהצלחה אוהב אתכם

אלמוג, ניפגש על המסלול.. 
.