אוזן המן | פרטים תזונתיים

קטגוריה: תזונה ומתכונים | מאת: טופז דרזנר


אוזן המן נמצאת בכל שמחה בחג פורים ובכל משלוח מנות.  מקורה של האוזן המן הוא במזרח אירופה שם נהגו לאכול בפורים "מהון טאש" ובתרגום לעברית – כיס המן או כיסי פרג.

.

.

אוזן המן, רגע לפני שנוגסים, כדאי לדעת כמה פרטים תזונתיים:

אוזן המן בגודל סטנדרטי של 40 גרם = 200-250 קלוריות . רוב הקלוריות מקורן בבצק המכיל חמאה או מרגרינה, ורק 20% מקורו במילוי. מגוון המילויים הולך ומתרחב עם השנים ובנוסף לפרג המסורתי ניתן ליהנות מאזני המן הממולאות בתמרים, אגוזים, שוקולד, חלבה ועוד.

לשומרים על משקלם, חשוב שבחירת אוזן המן תעשה על פי גודל היחידה (קטנה כמובן) ולא על פי סוג המילוי. אפשר לבחור את המילוי האהוב עליכם. למדקדקים, המילוי "הזול" ביותר הוא מילוי תמרים וה"יקר" ביותר הוא מילוי אגוזים דווקא.

 

אוזן המן | סוגי המילוי השונים:

הפרג עשיר בסיבים תזונתיים ומהווה אחד המזונות העשירים בסידן (ב – 100 גרם פרג יש כ- 1500 מ"ג סידן!). הפרג עשיר במינרלים נוספים ביניהם ברזל, אבץ, מגנזיום ואשלגן.

התמר עשיר באשלגן ומגנזיום המסייעים במניעת יתר לחץ דם, ומכילים סיבים תזונתיים, חומצה פולית, ברזל וסידן..
האגוזים עשירים בשומן רב בלתי רווי ובאומגה 3 המסייעים במניעת מחלות לב וכלי הדם. מומלץ לשלבם בתפריט היומי בכמות מדודה

החלבה נפוצה בארץ ועשויה משומשום טחון בשילוב סירופ סוכר או דבש. השומשום מעשיר את החלבה בברזל, אבץ וסידן, וכן בשומן בלתי רווי

השוקולד עשיר בשומן ובסוכר.ישנם מחקרים המייחסים לשוקולד גם תכונות חיוביות, בעיקר בשל תכולת נוגדי החמצון שיש בקקאו, אשר מסייעים בהגנה מפני תהליכי הזדקנות מחלות לב וסרטן. הכוונה כמובן לשוקולד מריר מעל 70% קקאו. לכן מומלץ להכין מילוי מאבקת קקאו לא ממותקת או משוקולד מריר.
.

>> עוד בספורטלי

>> חטיף אנרגיה בהכנה ביתית

>> תוספי תזונה וצמחי מרפא

..

.
אוזן המן | מקור פחמימה לספורטאים

אוזן המן יכולה לשמש כמקור פחמימה פשוט במהלך רכיבה. ממליצה לאכול אוזן המן עם דבש, סילאן או ממרח תמרים ולשלב אגוזים ושקדים כך תיהנו מטעם מעולה תטעמו באווירת חג ותיהנו ממנת פחמימה טובה ובריאה לאחר או במהלך שעה  של אימון .

שיהיה פורים שמח ובריא