X
הרשמה
שם פרטי*  
שם משפחה*  
דואר אלקטרוני*  
מין:*  
 

תחרות האיש ברזל זה הקינוח | מתכון לחטיף אנרגיה מתמרים ואגוזים

נכתב בתאריך:16/02/2017 05:33:00 מאת: רן בן ארי

שלושה חודשים שעזבתי את כל החיים שלי בצד וכל היום הראש שלי היה באימונים ובכל מה שמסביב ליעד שקבעתי לעצמי, תחרות איש ברזל, 3.8 ק"מ שחייה 180 ק"מ רכיבה ו42 ק"מ בסוף..

 

אימון, אוכל, מנוחה, קצת ללכת לעבוד, ועוד אוכל, עוד אימון, עוד אוכל ועוד אוכל. אה, כן, עוד אימון אחרון ולישון. ואז מתחיל עוד יום.

 

18 שעות אימונים בשבוע, 5 ק“מ של שחייה, 30 ק“מ ריצה ויותר מ–200 של רכיבה לקראת תחרות אחת, שמתרכזת ביום אחד של מאמץ יוצא דופן, שבסיומו אתה רשאי לקעקע את האות M עם עיגול קטן מלמעלה על הרגל שלך.

 

עד כמה שזה יישמע לכם מוזר, 13 שעות של תחרות עוברות ממש מהר, זה אשכרה נגמר בסוף ואתה עומד כולך נרגש על קו הסיום למשך חמש שניות של תהילה, עד שמפנים אותך כי יש נרגש חדש אחריך מתוך אלף ומשהו שעומדים לסיים את התחרות.

 

אני חס וחלילה לא מקל ראש בתחרות, מדובר עדיין באחת מתחרויות הסיבולת הקשות בעולם. אבל אני חושב שמה שאיש ברזל עובר בדרך לתחרות זאת ההתמודדות האמיתית. התמודדות עם אימונים אינטנסיביים יום אחרי יום כשכל זה קורה בזמן שהחיים שלך נמשכים כסדרם. צריך להמשיך לעבוד, לנוח, לאכול ולהיות עם המשפחה.

 

אני חושב שבזמן האימונים ולאחריהם גם התחיל השינוי הגדול שעשיתי בתזונה שלי.

 

היתרון (אולי היחידי) באימונים המטורפים האלו הוא שאפשר לאכול מה שרוצים וכמה שרוצים ועדיין יורדים במשקל. פיתות עם שוקולד, עוגות, פיצות, כריכים ענקיים ? תביאו לי כל פחמימה מזוקקת שיש בעולם ואני אצליח, בקלות, להפוך אותה לאנרגיה זמינה לגוף שתעלם לגמרי באימון הבא.


 אבל בין כל שפע הפחמימות והחלבונים שהקפדתי להעמיס באופן סדיר, שמתי לב שיש ימים שהגוף שלי מתפקד פחות טוב, קשה לו, כאילו לא מסכים להתאושש. באותה התקופה שייכתי את זה לעומס האימונים אבל היום אני יודע שהתזונה שלי, עד כמה שהיתה עשירה (הקפדתי לאכול גם הרבה ירקות) לא היתה מספיק מדויקת. היום אני יודע שיכולתי להגיע לתחרות יותר חזק ומהיר אם רק הייתי אוכל דברים אחרים ממה שאכלתי.

 

אחרי התחרות, כמובן שהמשכתי באותה תזונה. אמנם הורדתי את הכמויות שאכלתי בצורה משמעותית אבל “הצלחתי“ להחזיר לעצמי חלק נכבד מהמשקל שהורדתי לפני התחרות. אני לא זוכר אם זה היה אחרי 2 או 3 ק“ג שהוספתי בחזרה גמלה בליבי ההחלטה – לצמצם למינימום את כמות הסוכר שאני צורך. החלטתי ל“חתוך“ בבת אחת באחד הדברים שהכי אהבתי ואפילו על עוגיה ליד הקפה החלפתי בגלילות תמרים ואגוזים שהכנתי בעצמי.
 

 
התוצאות לא איחרו להגיע, גם בלי אימונים אינטנסיביים ההיקפים התחילו לרדת שוב וההרגשה היתה הרבה יותר טובה. באותו הרגע של הורדת הסוכר, ובלי לדעת מה יהיה בעתיד, התחלתי מסע שנמשך עד היום שרבים רואים אותו כקיצוני אבל כשהופכים למודעים ומבינים את הנזקים הנגרמים לגוף שלנו מהתזונה המערבית המודרנית המתועשת אי אפשר להשאר אדישים לזה.

 

יש שחושבים ששיטת התזונה שלי היא מאוד קיצונית אבל היא ממש לא – היא תזונה נכונה וטבעית שמבוססת על המרכיבים הכי פשוטים ובסיסיים. הרגילו אותנו, מאז שאנחנו קטנים ( וזה הולך ומתעצם עם השנים ) שמוצרי מזון ושתייה מגיעים תמיד בקופסאות ממפעלים שמכינים מוצרים טובים וטעימים. התרגלנו לטעם המתוק הממכר, לאווריריות של קמח לבן ולטעמים מיוחדים של שלל גבינות שבלעדיהן חיינו דלים ואומללים כי “אין מה לאכול“  

 

אז נכון להיום, התפקיד שלי בעולם הוא להראות, לכל מי שרוצה ומוכן לראות, שיש מה לאכול. שגם בלי מוצרים מעובדים, סוכר, מוצרי חלב ואפילו בלי בשר עדיין יש אלפי אפשרויות לתזונה טעימה מאין כמוה, משביעה, והכי חשוב – טובה הרבה יותר לגוף שלנו. 

 

שלא תבינו לא נכון, אינני בא להטיף נגד מרכיב מזון כזה או אחר או לשכנע מישהו שמשהו לא טוב לו. אני סך הכל רוצה לתת לכם נקודת מבט שונה, אלטרנטיבה שקצת רחוקה וחלק מכם ואולי יותר קרובה לאחרים – של תזונה מלאה יותר, טבעית יותר, בריאה יותר ולא תעשייתית והכי חשוב – ללמד את כל מי שרוצה ( ולבשל למי שלא או שאין לו זמן ) איך להכין בעצמו. 

 

אז, בתור מתכון ראשון שאני נותן לכם, אני אתחיל דווקא עם אותן גלילות תמרים ואגוזים שמעולות ליד הקפה אבל גם נותנות אנרגיה זמינה לפני אימון וגם טעימות בטירוף.

 


למה תמרים?

 

אנחנו יודעים שבתמרים יש המון סוכר טבעי והם נותנים לנו אנרגיה זמינה לפני אימון אבל הנה עוד כמה דברים שאולי לא ידעתם על תמרים:

 

  • התמרים מכילים כמות מאוד גבוהה של מגנזיום ( יותר מ–50 מ“ג ל–100 גר׳ )
  • מכיון שהם מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים הם משפרים מאוד את תנועת המעיים וכדאי מאוד לאכול אותם בכדי להתגבר על עצירות
  • יש בתמרים נוגדי חמצון מסוג פוליפנולים שעוזרים למנוע מחלות שונות
  • יש בהם שילוב מושלם של גלוקוז ופרוקטוז שנותן לנו מקסימום אנרגיה לכל סוג של אימון.
  • יש בהם פלואור שטוב לשיניים 
  • יש בהם ברזל ואפילו חלבון.

 

אז יכול להיות שהרבה מכם כבר משתמשים מתמרים לפני האימונים ובתור חטיף אז הנה מתכון שעשוי מ 4–5 מרכיבים ולוקח לא יותר מ–5 דקות להכין אותו.

 

החומרים:

 

1 חבילת תמרים מגולענים בוואקום ( 500 גר׳ )

100 גר׳ קשיו

100 גר׳ אגוזי מלך

100 גר׳ שקדים מולבנים

קוקוס לציפוי

 

מערבבים את כל החומרים מלבד הקוקוס.

יוצרים 4–5 גלילים ארוכים בקוטר 3 ס“מ בערך.

מצפים את הגלילים בקוקוס מכל הצדדים ומקררים לשעתיים לפחות.

חותכים לפרוסות ובתאבון!

 

 

>>>עוד בספורטלי

תזונת ספורט סבולת ללא גלוטן 

> תזונאים | אינדקס עסקים בספורט

למבצעים והנחות לחברי ספורטלי, הירשמו כאן

 

Ironchef - שף ואיש ברזל. מתמחה בבישול של אוכל בריא ומשפר ביצועים ומלמד ספורטאים ומתאמנים בישול ותזונה שמשפת כח, סיבולת והתאוששות.

עוד בנושא

תזונת ספורט סבולת ללא גלוטן - זוית אישית!
ממרח בוטנים | מתכון לפצצת אנרגיה עם שפע של ויטמינים ומינרלים
מתכון - לחם מקינואה וטחינה גולמית
מה בריא בחטיפי בריאות? ומתכון לחטיף אנרגיה ביתי

תגובות פייסבוק